اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست ساخت

سرانه فضای سبز شهر بانه 4 برابر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: شهردار بانه با اشاره به تعریف و آغاز اجرای چند پروژه فضای سبز در این شهر، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه فضای سبز بانه به بیش از چهار برابر افزایش می‌یابد.

سرانه فضای سبز شهر بانه 4 برابر افزایش می‌یابد
نژاد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهر بانه اکنون در حدود 9 متر است و به عنوان یکی از نقطه ضعف‌های شهرداری به شمار می‌آید.
شهردار بانه کمبود آب را یکی از دلایل پایین بودن سرانه فضای سبز نسبت به میانگین کشوری خواند و گفت: این در حالی است که میزان بارندگی این شهر بیشتر از میانگین کشوری بوده اما به علت سفره سنگی زیرزمینی همواره با کمبود آب مواجه است.
وی افزود: اکنون علاوه بر انجام مطالعات آبرسانی به فضای سبز بانه، 80 درصد از شبکه آبرسانی شهر بانه از فصل عمرانی 90 انجام شده است.
جهانی همچنین از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر خبر داد و تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه زمینه را برای گسترش فضاهای سبز شهری فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه به آغاز ساخت دو پارک درون شهری در شهر بانه اشاره کرد و افزود: پارک مسافر به  مساحت 7 هزار مترمربع و پارک حاشیه رودخانه به مساحت دو هزار و 500 مترمربع که عملیات اجرایی آنها از ابتدای سال آغاز شده، در حال اتمام است.
شهردار بانه خاطر نشان کرد: پارک جنگلی ورودی بانه به مساحت 10 هکتار و محور دو منظوره گردشگری و پارکی پیرمراد به سورن نیز از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز و اتمام و بهره‌برداری از این دو پروژه نیازمند اعتبارات کلان و جهشی است.
جهانی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، سرانه فضای سبز در این شهر به بیش از چهار برابر سرانه فعلی افزایش می‌یابد.
 
* جمع‌آوری مکانیزه زباله در بانه از 4 سال پیش آغاز شده است

شهردار بانه گفت: از چهار سال گذشته بحث مکانیزاسیون جمع‌آوری زباله با خرید سه دستگاه ماشین‌آلات و سطل‌های زباله در شهر بانه آغاز شده که در یک سال گذشته نیز یک دستگاه جاروب به ماشین‌آلات شهرداری اضافه شده است.   
وی در ادامه اقدامات شهرداری برای دفن زباله را امیدوارکننده خواند و تصریح کرد: اگر چه برای بازیافت زباله نمی‌توان امکاناتی را در این شهر ایجاد کرد اما نسبت به گذشته در این مسیر اقدامات زیادی شده است.
جهانی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ایجاد سازمان پسماند به صورت مشترک در بین شهرداری‌های سقز و بانه در دست اقدام است که در صورت تحقق آن، زباله‌های دو شهر سقز و بانه بازیافت خواهند شد.
 
* بودجه امسال شهرداری بانه 8 میلیارد تومان است

شهردار بانه بودجه سال 90 شهرداری را 8 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با بودجه 5 میلیارد و 600 میلیون تومانی سال گذشته این شهرداری با جهش قابل‌توجهی مواجه بوده است.
وی همچنین به فعالیت شهرداری بانه در برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: شهرداری از ورزش، برنامه‌های ادبی، جشنواره‌های فرهنگی و کمک به کتابخانه‌های عمومی علاوه بر نیم درصد قانونی حمایت خوبی می‌کند.
جهانی در پایان تاسیس یک فرهنگسرا در بانه را نشان از اعتقاد شهرداری مبنی بر اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، خواند و افزود: اعتقاد ما بر این است که فرهنگ و فرهنگ‌سازی بخشی از مشکلات شهری را حل خواهد کرد.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول