اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جویبار خبر داد

افزایش سرانه فضای سبز در جویبار

خبرگزاری فارس: شهردار جویبار گفت: میزان سرانه فضای سبز جویبار در سال جاری 9.5 درصد افزایش یافته است.

افزایش سرانه فضای سبز در جویبار
رضا گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار بیان داشت: شهرستان جویبار یکی از شهرستان‌های مرکزی مازندران است که از داشتن جنگل بی بهره است.
وی خاطرنشان کرد: شهر جویبار در این راستا در سال جدید در مدت چهار ماهه گذشته گام‌های اساسی در افزایش سرانه فضای سبز برداشته است به ‌طوری که 9 هزار متر مربع به سطح فضای سبز جویبار افزوده شده است .
شهردار جویبار میزان فضای سبز جویبار را 94 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: میزان سرانه فضای سبز جویبار از 3.28سانتی‌متر مربع به 3.37 ساتی متر مربع به ازای هر نفر رسیده و شهرداری جویبار در نظر دارد این میزان را افزایش دهد.
گنجی با اشاره به اینکه کاشت 5 هزار اصله نهال نارنج در شهر جویبار آغاز شده، تصریح کرد: این طرح به منظور کاهش درختان برگ‌ریز است که در فصول پاییز و زمستان سبز نیست نهال‌کاری می‌شود که درخت نارنج در تمام فصول سرسبز است و استفاده‌های دیگری هم برای مردم دارد.
شهردار جویبار از اجرای طرح کمربند سبز در جویبار خبر داد و تصریح کرد: این طرح  در مبادی ورودی شهر جویبار است که تاکنون 57 هزار و 180 متر مربع انواع درخت و درختچه نهال‌کاری شده است و ادامه این طرح در بحث زیباسازی و افزایش کاشت نهال در دستور کار قرار دارد.
گنجی کمربندی جنوبی بلوار ورداسبی را به عنوان جاده سلامت عنوان کرد و یادآور شد: این مسیر برای شهروندان برای پیاده‌روی مناسب است. 
این مسئول اذعان داشت: مشخصات و تعداد درختان با ویژگی آنها در بانک اطلاعات در راستای شناسنامه‌دار کردن درختان در دست تهیه است.
وی یکی از آیتم‌های در نظر گرفته شده محیط زیست استان در انتخاب جویبار به عنوان شهر پاک مازندران را  افزایش سرانه   فضای سبز در جویبار دانست.
شهردار جویبار از همایش بزرگ هوای پاک استان 29 دی در جویبار خبر داده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول