اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

باید کتاب و کتابخانه همه جا در دسترس باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس گفت:‌ رسانه عمومی ما تبلیغات همه چیز جزء کتاب و مطالعه را دارد، باید کتاب و کتابخانه همه جا در دسترس باشد.

باید کتاب و کتابخانه همه جا در دسترس باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمد‌ راشدی ظهر امروز در جلسه انجمن خیرین کتابخانه عمومی شهرستان چالوس که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد انسان مومن را به زنبور عسل تشبیه کرد و بیان داشت: زنبور عسل موجودی خوش‌نشین، تمیز و خوش سلیقه است، بدانگونه که اگر کمترین غذای ناسالم وارد زندگی‌اش شود از پای در می‌آید، انسان مومن هم همانند زنبور عسل است و همواره به بهترین‌ها و پاک‌ترین‌ها می‌اندیشد، یکی از غذاهای سالم مومن کسب علم و دانش است.
وی اظهار داشت: البته کتاب و علم به خودی خود ارزشمند است اما باید دقت کرد تا از کسب علمی که تاثیر نامطلوب بر ذهن می‌گذارد دوری و از علمی که انسان را در مسیر درست قرار داده و ایجاد تحول مثبت می‌کند استفاده کرد.
راشدی ادامه داد: در جامعه ما تنها چند ثانیه به سرانه مطالعه افزوده شده و این جای تاسف دارد، در جامعه‌ای که رهبرش اهل علم و مطالعه است نباید مردمش از معلوم علمی دور باشند، ضمن اینکه اطلاعات را باید از اهلش فرا گرفت.
وی خاطرنشان کرد: رسانه عمومی ما تبلیغات همه چیز جزء کتاب و مطالعه را دارد، باید کتاب و کتابخانه همه جا در دسترس باشد. اگر توانستیم در جاهای مختلفی چون اماکن عمومی، مساجد، بازار و ... کتابخانه داشته باشیم آن موقع می‌توانیم بگوییم که از لحاظ فرهنگی پیشرفت کردیم.
امام جمعه چالوس تصریح کرد: باید فرهنگ عمومی کردن مطالعه را در جامعه نهادینه کنیم و در این راه خیرین نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند.
رئیس کتابخانه عمومی چالوس نیز طی سخنانی اظهار داشت: در عظمت و شرافت کتاب همین بس که خدای متعال به آن سوگند یاد می‌کند.
رودابه آزادیان اذعان داشت: کتاب نعمت و بخشش بزرگ الهی، چراغ هدایت انسان و لطف بی‌پایان حضرت حق بر انسان است.
وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هر چه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.
آزادیان تصریح کرد: همه درد آشنایان و دل آگاهان به‏منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ‏بپاخیزند.
به گزارش فارس،  در این جلسه هیئت امنای کتابخانه عمومی شهرستان نیز انتخاب شدند.
انتهای پیام/‌ش 20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول