اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

مرحله دوم جوایز صادرکنندگان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در یک ماه گذشته جوایز صادراتی صادرکنندگان در سال‌های 88 و قبل از آن پرداخت و در مرحله دوم مطالبات سال 89 نیز پرداخت می‌شود.

مرحله دوم جوایز صادرکنندگان پرداخت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمید صافدل پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان توسعه تجارت پرداخت جوایز صادراتی است و در این زمینه تعهدات معوق نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
صافدل ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در امر صادرات اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که ظرفیت‌های صادراتی زمانی موثرتر است که کالاهای تولید شده خود استان را صادر کنند.
وی اضافه کرد: مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان، متخصصان و فعالان اقتصادی استان بوشهر برای اجرای این امر وظیفه مهمی بر عهده دارند و باید با کار کارشناسی آن را عملی کنند.
صافدل گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، باید مصوبات سفرهای دولت در حوزه زیرساختی را که اجرایی نشده است به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش کند تا در سفرهای آتی دولت مصوبات بهتری اخذ شود.
وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی یا پایانه‌های صادراتی در استان بوشهر اعلام آمادگی می‌کند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بوشهر با وجود ظرفیت‌های بیشمار اقتصادی و صنعتی مسئولان آن باید به امر صادرات نیز بیش از پیش توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: وجود تاسیسات عظیم پارس‌جنوبی، نیروگاه اتمی، مناطق ویژه اقتصادی در شمال و جنوب این استان، بوشهر را متمایز از استان‌های همجوار خود کرده است.
سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای پنج شهرستان ساحلی است که زیرساخت‌های مناسب در زمینه صادرات ندارند.
اسماعیل مرحمتی افزود: یکی از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایجاد پایانه و ترمینال اسکله مواد معدنی در این استان بوده ولی با وجود اینکه دولت آمادگی همکاری و کمک 10 درصدی در این زمینه به سرمایه‌گذاران را اعلام کرده، هنوز سرمایه‌گذار مناسبی پیدا نشده است.
این مقام مسئول بیان کرد: در موضوع ظرفیت‌های موجود در این استان هنوز راضی نیستیم و انتظار می‌رود در این زمینه حمایت‌های لازم از این بخش از طرف مسئولان صورت گیرد.
وی ادامه داد: در زمینه صادرات جدای از پتروشیمی و میعانات گازی حجم خوبی در این استان وجود دارد و استان بوشهر با ظرفیت‌هایی که در خود دارد جزو نخستین‌ها در کشور است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول