اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش 30 درصدی صورت می‌گیرد

تحقق 500 میلیون دلاری صادرات زنجان تا پایان سال جاری

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات استان زنجان تا پایان سال جاری 30 درصد بیش از تعهد 500 میلیون دلاری استان تحقق یابد.

تحقق 500 میلیون دلاری صادرات زنجان تا پایان سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات اظهار داشت: میزان صادرات استان زنجان طی 9 ماه سال جاری 386 میلیون دلار برآورد شده است.
وی با اشاره به رشد 160 درصدی صادرات طی 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان زنجان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صادرات در سال جاری بیش از 500 میلیون دلار محقق می‌شود.
استاندار زنجان با تاکید بر رشد عظیم و گسترده‌ گمرک زنجان در ابعاد مختلف توسعه از جمله از نظر صادرات در سال جاری اضافه کرد: درصدد تبدیل گمرک زنجان به اداره کل گمرک استان زنجان هستیم.
وی تصریح کرد: همکاری گسترده و مستمر اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی و دولتی موجب رشد صادرات استان زنجان طی سال جاری شده است.
رئوفی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سرعت پایین پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در استان زنجان افزود: سرعت احداث پروژه‌ها که 40 هکتار زمین به منظور احداث این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، قابل قبول نیست.
وی همچنین به بسته‌بندی محصولات صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه استان زنجان از نظر صنایع دستی و هنر سنتی بسیار غنی است، اما این صنایع به صورت مناسبی بسته‌بندی نمی‌شوند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر کیفیت و زیبایی و اصالت بهترین صنایع دستی را دارد، خاطر نشان کرد: بسته‌بندی زیبا و مناسب صنایع موجب جذب خریداران و استقبال آن‌ها از صنایع دستی می‌شود.
وی با تاکید بر وجود 67 نوع رشته‌ مختلف صنایع دستی در استان زنجان تصریح کرد: رونق صنایع دستی موجب اشتغالزایی در استان نیز می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول