اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

سهم قابل توجهی از صادرات غیرنفتی ایران متعلق به بخش تعاون است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: تعاونی‌ها در کشور در توسعه صادرات غیرنفتی بخش قابل توجهی را به خود اختصاص دادند و نقش چشمگیری را در این حوزه دارند.

سهم قابل توجهی از صادرات غیرنفتی ایران متعلق به بخش تعاون است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، داریوش پاک‌بین صبح امروز در همایش سراسری اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون کشور با بیان اینکه سال 2012 میلادی سال همبستگی تعاون و سال تعاون بین‌الملل نامگذاری شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه خاستگاه تعاون اسلام و کشور ایران است جهانیان انتظار فعالیت‌های مؤثری را از کشور ایران در این عرصه دارند.
وی افزود: در همین راستا اتاق مرکزی تعاون ایران با همکاری‌های بین‌الملل خود در اشاعه فرهنگ تعاون با رویکرد اسلام در منطقه بیش از پیش تلاش می‌کند و نیز تاکنون با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های میان مدت و بلند مدت توانسته گام‌های بلندی در ایجاد و ترویج فرهنگ تعاون در کشور و منطقه بردارد.
دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد آغاز حرکت نوینی در بخش تعاون هستیم و مطابق وظایف اتاق تعاون به عنوان عالی‌ترین مقام مردمی تعاونی در کشور باید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های تعاونی‌ها و رسیدن به سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی فعالیت کند.
وی ادامه داد: همچنین در فرآیند‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی به دنبال پیگیری مطالبات قانونی بخش تعاون هستیم تا به تثبیت این جایگاه در کشور برسیم که در این راستا نیازمند همکاری تمامی تصمیم‌گیران و سیاستگذاران دولتی و نیز مجلس هستیم.
پاک‌بین در ادامه با بیان اینکه اتاق تعاون ایران کانال ارتباطی بیش از 170 هزار تعاونی و 25 میلیون تعاونگر در کشور است اظهار داشت: در حال حاضر به طور جدی نیازمند اصلاح شبکه توزیع در اتاق تعاون هستیم که این امر نیز نیازمند اهتمام ویژه متولیان اجرایی از جمله دولت و مجلس در جهت پیشبرد اهداف تعاون و فراهم آوردن زیرساخت‌های اجرایی هستیم.
وی با تأکید بر این مطلب که سال 2012 بهترین زمان برای توسعه روابط خارجی با فعالان اقتصادی بخش تعاون در خارج از کشور است افزود: بهبود کیفیت تولید داخلی و تسهیل قوانین دست و پاگیر در زمینه فعالیت‌های بخش تعاونی از نیازهای امروز اتاق تعاون در کشور است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعاونی‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی در کشور بخش قابل توجهی را به خود اختصاص دادند خاطرنشان کرد: طبق قانون باید بخش زیادی از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تعاون تخصیص پیدا کند که تاکنون این امر محقق نشده است و در این راستا از دولت و مجلس خواستار توجه جدی به این مبحث هستیم.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول