اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

فعالیت‎های قرآن‎آموزی پراکنده و بدون استمرار است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: هم‎اکنون آموزش‌ها و فعالیت‎ها در حوزه قرآن‎آموزی پراکنده و بدون استمرار است و پراکندگی متولیان قرآنی ما را از آن هدف غایی بازداشته و موجب شده است جامعیت کار از دست برود.

فعالیت‎های قرآن‎آموزی پراکنده و بدون استمرار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار داشت: بدون شک تولی‌گری آموزش‎های قرآنی توسط یک مجموعه خاص و استمرار این آموزش‎ها اثربخشی بیشتری دارد و  زمینه تسهیل و تسریع دستیابی به اهدافمان در این حوزه را فراهم می‎کند.
وی افزود: باید طرحی جامع و یکپارچه برای آموزش‌های قرآنی در کشور تعریف شود.
جهانبخش تصریح کرد: افق کشور ما تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است و باید با پیاده‌سازی یک طرح جامع طوری برنامه‎ریزی کنیم که به این هدف دست یابیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: باید تلاش کنیم قرآن در زندگی ما نهادینه‌ شود و اگر زندگی را بر مدار قرآن تعریف کنیم و به عنوان یک الگو سرلوحه خود قرار دهیم خیلی از امور در زندگی برطرف می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش ما توسعه خانه‎ها و موسسات قرآنی است و امیدواریم با تحقق اعتبارات فرهنگی بتوانیم از این امر حمایت کنیم.
جهانبخش ادامه داد: با وجود اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی با رویکرد قرآنی و اهل بیتی بود، در طول این 32 سال که از عمر انقلاب می‎گذرد عملکردی عمرانی داشته‎ایم.
وی بیان کرد: با رویکرد فرهنگی دولت در سفرهای استانی فضای کشور به این سمت گرایش یافت و هر چند هنوز بدنه جامعه این امر را برنتافته است اما اتفاقات خوبی در کشور در حوزه فرهنگ به‌ویژه در زمینه توسعه حوزه‎های علمیه افتاده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: همه اعتبارات فعالیت‎های حوزه قرآنی، دینی و فرهنگی و حتی روحانیون مستقر از محل فصل پنج اعتبارات سازمان تامین می‌شود.
سید نورالله موسوی نیا افزود: اعتبارات فصل پنج امسال 300 میلیون تومان بوده است که از این مبلغ حدود 70 میلیون تومان برای فعالیت‎های قرآنی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: انتظار داریم با حمایت مسئولان در زمینه افزایش اعتبارات، فعالیت‎های قرانی در استان بالای 200 درصد رشد داشته باشد.
موسوی نیا ادامه داد: ارتقای شاخص‎های فرهنگی نیازمند توجه ویژه است تا بتوانیم نهضت قرآن‎آموزی را با جدیت در استان دنبال کنیم.
 انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول