اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل:

دهیاران مدیران بحران روستاها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: بدون شک دهیاران مدیران بحران در روستاها هستند.

دهیاران مدیران بحران روستاها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، نصیب نجفی در نشست با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت: وزارت کشور با ایجاد 110 دهیاری جدید در استان اردبیل موافقت کرده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد، براساس مجوز وزارت کشور، 11 دهیاری در شهرستان پارس‌آباد ایجاد خواهد شد که با تحقق آن، شاهد تحول و دگرگونی در این روستاها خواهیم بود.
وی، به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دهم در خصوص کمک به دهیاری‌ها و مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: همزمان با دهه مبارک فجر امسال، بیش از 40 باب ساختمان دهیاری در نقاط مختلف استان افتتاح خواهد شد که از این رقم، پنج باب مربوط به پارس‌آباد است.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر آیین‌های دهه فجر در روستاهای پرجمعیت استان تاکید کرد و گفت: برای برگزاری پر رنگ مراسم ایام‌الله فجر در روستاهای بزرگ و پرجمعیت تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها یاد کرد و افزود: دهیاران می‌توانند در راستای رشد، توسعه و عمران و فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی روستاها، گام‌های بلندی بردارند.
نجفی، با تاکید بر ضرورت تقویت شرکت‌های تعاونی دهیاری، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی دهیاری برای مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها، باید کد پیمانکاری داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه ابراز داشت: دهیاران در پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت نقش ویژه‌ای دارند.
ولی کریمی به خدمات چشمگیر دولت نهم و دهم در مناطق روستایی این شهرستان مرزی اشاره کرد و افزود: به واسطه خدمات و عنایت دولت عدالت‌محور، اکثر روستاهای پارس‌آباد از امکانات و زیرساخت‌های عمومی از جمله جاده آسفالته، مراکز بهداشتی، مدرسه، تلفن خانگی و آب لوله‌کشی شده بهره‌مند شدند.
این مسئول مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از برنامه‌ها و تصمیمات بسیار خوب دولت عنوان کرد و افزود: با ایجاد امکانات رفاهی و عمومی و خدمات‌رسانی مطلوب به مناطق روستایی، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.
وی همچنین از تبدیل حدود 38 قشلاق عشایری این شهرستان به روستا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در زمان حاضر حدود 48 درصد مردم این شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند.
انتهای پیام/غ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول