اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

دهیاران شور انتخاباتی در روستاها ایجاد کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهیاران با پرهیز از هرگونه جانبداری از کاندیداها، در روستاها برای برگزاری انتخاباتی باشکوه شور انتخاباتی ایجاد کنند.

دهیاران شور انتخاباتی در روستاها ایجاد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابراهیم جعفری ظهر امروز در گردهمایی دهیاران و امور‌مالی‌های بخش مرکزی گچساران در این شهرستان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌هایی است که جمعیت روستایی آن بر جمعیت شهری برتری دارد.
وی ابراز داشت: به دلیل جمعیت زیاد روستانشینان گچساران، باید توجه بیشتری به انجام امور مربوط به روستاها شود.

*خدمات نظام در روستاها وصف‌ناپذیر است
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات ارزنده و قابل تحسین نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف عنوان کرد: اقدامات مؤثر و بی‌نظیر نظام کتمان ناپذیر بوده و ملموس است.
جعفری تصریح کرد: باید به این نظام مقدس ببالیم که با رهبری هوشمندانه و دلسوزی مسئولان، خدمات بسیار خوبی در نقاط مختلف به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته انجام گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم بیان عملکردهای نظام برای اقشار مختلف مردم و آگاهی عمومی تصریح کرد: شور و امید در این زمینه سبب ایجاد آینده‌ای روشن برای مردم می‌شود.
جعفری با اشاره به نزدیکی برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در انتخابات سال 88 تلاش و برنامه‌ریزی زیادی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار و با بصیرت ایران اسلامی با حضور بی‌نظیر و ماندگار، همدلی و وحدت خود را به رخ دشمنان نظام کشیدند و آن‌ها را در اجرای نقشه‌های شوم خود ناکام گذاشتند.

*وظیفه دهیاران تنها کار عمرانی نیست
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وظایف دهیاران منوط به فعالیت‌های عمرانی نیست، ابراز داشت: پیگیری امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها جزو وظایف دهیاران است که لازم است به آن توجه شود.
جعفری با بیان اینکه تهدیدها و تحریم‌ها و اجرای قطعنامه‌ها اثری بر روند پیشرفت ایران اسلامی ندارد، گفت: لازم است دهیاران مردم را در زمینه حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.
وی تأکید کرد: دهیاران نباید از امکانات دهیاری‌ها برای فرد خاصی استفاده کنند و در زمان رسیدگی به امور روستاییان از تبلیغ له یا علیه کاندیدای خاصی پرهیز کنند.
جعفری با تأکید بر تلاش برای توسعه روستاها ابراز داشت: خدمات رسانی به روستاها سبب مهاجرت معکوس می‌شود و از حاشیه‌نشینی روستاییان در شهرها جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی شهرها سبب ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای مردم شهرنشین و خود روستائیان می‌شود از دهیاران خواست تا در زمینه توسعه روستاها تلاش بیشتری داشته باشند.

*ساختن روستایی پاک، سبز و همدل سبب توسعه روستاها می شود
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تمرکز بر مسائل فرهنگی را زیربنای توسعه فرهنگ و زیرساخت پیشرفت دانست و آن را سبب‌ساز مهاجرت معکوس به روستاها عنوان کرد.
جعفری بیان داشت: جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در نقطه‌ای با فاصله مناسب از روستا و مورد تأیید شورای سلامت شهرستان، توجه به منابع طبیعی و گردشگری، تقویت تعاونی دهیاری‌های گچساران به منظور انجام پروژه‌های عمرانی از جمله اقدامات لازم برای پیگیری توسط دهیاران است.
وی تصریح کرد: برای انتخاب دهیار برتر ملاک‌هایی در نظر گرفته شده که دهیاران باید با رایزنی با مدیران ادارات و نهادها و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روستای خود تلاش بیشتری داشته باشند.
جعفری بسنده نکردن دهیاران برای اجرای پروژه‌های عمرانی به اعتبارات دهیاری‌ها را یادآور شد و گفت: ایجاد کتابخانه در روستا و ایجاد فضای سبز مناسب در روستاها از مواردی است که دهیاران باید به آن توجه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طرح هادی روستایی را اولین و مهم‌ترین سند توسعه در روستاها دانست و نگهداری طرح‌های هادی روستایی را از وظایف مهم دهیاران عنوان کرد.

*همه روستاهای گچساران شناسنامه‌ دارند
جعفری با اشاره به تهیه شناسنامه روستایی برای تمام روستاهای گچساران ابراز داشت: اطلاعات درج شده در این شناسنامه مبنای برنامه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.
وی شوراهای اسلامی روستاها را حلقه واسط بین مردم و دولت دانست و از دهیاران خواست تا در چارچوب قانون و مقررات از نظرات آن‌ها بهره‌گیری کنند.
جعفری، همکاری دهیاران در زمینه آگاهی مردم در بحث ثبت به موقع وقایع حیاتی، عدم آغاز پروژه‌های عمرانی تا قبل از تأمین اعتبار لازم، تبلیغات مناسب برای شناسایی توانمندی‌های روستاها برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، تلاش برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، ساماندهی گلزارهای شهدا و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها را از دیگر اقدامات لازم برای پیگیری توسط دهیاران عنوان کرد.
وی از دهیاران خواست تا در صورتی که ماشین‌آلات فرسوده دارند طی مکاتبه با دفتر امور روستایی نسبت به فروش آن‌ها اقدام کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرجع صدور پروانه ساخت در روستاها دهیاران هستند، ابراز داشت: پروانه ساخت باید بر اساس گردش کار تهیه شود.
جعفری توجه دهیاران به مصوبات کمیته حفاری و عمرانی روستایی را لازم و ضروری دانست و از آنان خواست تا قبل از اجرای پروژه‌های عمرانی در این روستاها با کمیته عمران روستایی هماهنگی لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول