اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آشنایی با روند تولید برق صورت گرفت

بازدید مهندسان قمی از نیروگاه حرارتی

خبرگزاری فارس: تعدادی از مهندسان برق عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی قم از نزدیک با روند تولید برق در این نیروگاه آشنا شدند.

بازدید مهندسان قمی از نیروگاه حرارتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، تعدادی از مهندسان برق عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم علاوه بر بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی قم با حضور در کلاس آموزشی با چگونگی تولید برق در این نیروگاه آشنا شدند.
مجید شیری مسئول آموزش این نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در کیلومتر 14 جاده قم به اراک و در جنوب غربی شهرستان قم در زمینی به مساحت 220 هکتار به منظور تامین‌بخشی از نیازهای کشور به انرژی الکتریکی و تقویت پایداری شبکه و تثبیت ولتاژ در قسمت مرکزی شبکه سراسری برق و نیز کاهش تلفات انرژی ساخته شده است.
وی با بیان اینکه تجهیزات این نیروگاه در سال 69 توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است، افزود: سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی بوده و سوخت دوم آن نیز گازوئیل است که واحد‌ها می‌توانند با هرکدام از سوخت‌های فوق و یا مخلوطی از هر دو کار کنند.
مسئول آموزش نیروگاه سیکل ترکیبی قم اعتبار طرح و هزینه ارزی فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی قم را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات مربوط به حفر دو حلقه چاه عمیق برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه، با قدرت آبدهی 80 لیتر در ثانیه در سال 1370 توسط شرکت سابیر انجام شد.
شیری به بخش خطوط ارتباطی نیروگاه حرارتی قم اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه 714 مگاوات است که انرژی تولیدی خود را از طریق دو پست 62 کیلوولت و 230 کیلوولت که در مجاورت واحد‌ها قرار دارد به شبکه متصل کرده است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول