اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 18 ماه از وقوع سیل صورت گرفت

بازدید کارشناس مدیریت بحران از منطقه سیل‌زده کندلوس

خبرگزاری فارس:بحران استانداری مازندران از مناطق سیل‌زده کندلوس بازدید به‌ عمل آورد.

بازدید کارشناس مدیریت بحران از منطقه سیل‌زده کندلوس
به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، وقوع سیل ویرانگر که در مردادماه سال گذشته در کندلوس به 15 واحد مسکونی و تعدادی انبار، دام‌سرا و شش دستگاه پل و اراضی و واحدهای عمومی خسارت جدی وارد کرده بود باعث به‌وجود آمدن چندین میلیارد تومان خسارات سیل در این منطقه شده است.
بازدیدهای کارشناسان مربوط نیز برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده و پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان حادثه تلخ سیل در کندلوس تا حدودی بار سنگین این واقعه خسران‌آور را کم کرده بود ولی این امر مهم تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است.
مکاتبات مکرر و منظم شورای اسلامی و دهیاری کندلوس برای جذب اعتبارات لازم در راستای برون‌رفت از خسارات زیان بار و تلخ سیل در کندلوس نیز راه به جایی نبرد تا اینکه ظهر امروز و پس از گذشت 18 ماه از وقوع سیل ویرانگر در روستای کندلوس و پیگیری‌های فراوان و شبانه‌روزی شورای اسلامی و دهیاری کندلوس، کارشناس مدیریت بحران استانداری مازندران از مناطق سیل‌زده این روستا بازدید به‌عمل آورد.
وی در بازدید از منازل مسکونی کندلوس که بعد از وقوع سیل و خسارات وارده بر آن خالی از سکنه شده‌اند بازدید کرد.
نوذری همچنین در ادامه بازدید خود از نزدیک از مناطق و اماکن سیل‌زده کندلوس همچون گرمابه کندلوس، معابر درون روستایی، حاشیه رودخانه کندلوس، پل‌ها، نهرهای کشاورزی و ... که دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده بودند نیز دیدن کرد.
کارشناس مدیریت بحران استانداری مازندران در پایان بازدید از مناطق سیل‌زده در کندلوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کجور گفت: سیل خسارات جدی و قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است و آثار آن حتی با گذشت زمان همچنان قابل مشاهده است.
محمد نوذری اظهار داشت: تمامی موارد بازدید شده به استانداری مازندران کتبی گزارش می‌شود تا برای جبران خسارات وارده و برطرف شدن مشکلات بوجود آمده ناشی از سیل در کندلوس تصمیم‌گیری شود.
کارشناس مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روستای کندلوس به‌عنوان نخستین روستای برتر گردشگری هدف استان مازندران محسوب می‌شود و گردشگران داخلی و خارجی زیادی نیز به این منطقه زیبا و توریستی سفر می‌کنند بنابراین باید این روستا مورد اولویت قرار گیرد.
جهانشیر شیخ‌الاسلامی رئیس شورای اسلامی کندلوس نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از گذشت 18 ماه از وقوع سیل ویرانگر در کندلوس و با وجود مکاتبات فراوان و مکرر هیچگونه اعتبارات و تسهیلات برای کندلوس و اهالی آن به این منطقه اختصاص داده نشده است و از این رو از دستگاه‌های ذی‌ربط گله‌مندیم.
وی تصریح کرد: کندلوس همواره مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در طول ایام سال است و باید نسبت به این روستا توجه ویژه و خاصی صورت گیرد چرا که کندلوس همواره خاستگاه انسان‌های بزرگی بوده است و نباید از کنار آن به آسانی عبور کرد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول