اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد

اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار فرهنگی به رودبار

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار به برنامه‌های فرهنگی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار فرهنگی به رودبار
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار منصور ایمانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات فرهنگ و هنر این شهرستان اظهار داشت: میزان اعتبار مذکور برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مسجدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه می‌شود.

وی اختصاص اعتبارات را بر مبنای شاخصه‌های فرهنگی شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: طبق جلسات مدون و پیوسته‌ در زمینه اختصاص اعتبار 50 میلیون تومانی به رودبار تبادل نظر شد.

این مسئول برگزاری جشنواره محلی زیتون را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رودبار برشمرد و افزود: موسیقی باید در خدمت جامعه و مردم باشد.

وی با تصریح بر اینکه هویت و داشته‌های ما وابسته به وجود هنرمندان است، خاطر نشان کرد: هویت ما در گرو وجود و فعالیت هنرمندان است.

ایمانی ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و فرهنگسراها را در پیشبرد اهداف فرهنگی رودبار مهم ارزیابی کرد و افزود: زیرساخت‌های فرهنگی باید در تمام شهرهای شهرستان رشد و نمو پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید به وضعیت مجتمع فرهنگی شهرک ایثارگران منجیل توجه شود، اذعان کرد: این مکان به دلیل نداشتن اعتبارات کافی نیمه‌کاره باقی مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اتمام و احداث این مجتمع را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: تمام توان را برای ادامه کار پروژه به‌کار می‌بندیم تا ایجاد دیگر مجتمع‌های رودبار را در دستور کار داشته باشیم.

وی از اخذ موافقت‌ها برای در اختیار قرار گرفتن ساختمان تبلیغات به اداره ارشاد خبر داد و افزود: این ساختمان در شهر تنکابن واقع شده که در رایزنی با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اختصاص این ساختمان به اداره فرهنگ و ارشاد رودبار موافقت شده است.

به گفته ایمانی از این ساختمان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان و بخش رحمت‌آباد و بلوکات استفاده می‌شود.

وی حضور اصحاب فرهنگ و هنر در کنار مسئولان را در سطح استان کم‌نظیر دانست و عنوان کرد: حضور منسجم هنرمندان برای بیان مشکلات و تبادل برای برطرف کردن نیازهای پیش‌روی فرهنگ و هنر جامعه قابل ستایش است.

این مسئول به ذکر خاطره‌ای از زلزله 31 خرداد سال 69 رودبار پرداخت و خاطر نشان کرد: در زلزله سال 69 رودبار، مسئول آواربرداری بودم و در این آواربرداری از خرابه‌های رودبار کتاب‌های بسیاری را از خاک بیرون ‌آوردیم که نشان‌دهنده توجه مردم این خطه به فرهنگ بوده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول