اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

هزینه­ مبارزه با ساخت و ساز غیرقانونی سرسام­آور است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: هزینه­ مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر مشهد سرسام­آور است.

هزینه­ مبارزه با ساخت و ساز غیرقانونی سرسام­آور است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین گل‌مشکی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: هزینه­ مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر مشهد سرسام­آور است و تنها در منطقه 9 سالانه حدود 2 میلیارد تومان صرف مبارزه با تخلفات ساختمانی می‌شود.
گل‌مشکی افزود: در سطح منطقه با تخلفات ساختمانی به شدت برخورد می­شود و واحدهای متخلف، پلمپ می­شوند اما این امر نیازمند برخورد از سوی نهادهای قضایی نیز هست.
وی تصریح کرد: از آنجا که ساخت و ساز دارای توجیه اقتصادی است، انگیزه افراد متخلف نیز بیشتر می­شود اما از آنجا که تخلف ساختمانی جرم محسوب نمی­شود، قضات در وقت اداری به پرونده تخلفات رسیدگی نمی­کنند و در این زمینه نیازمند اصلاح قانون هستیم.
شهردار منطقه 9 مشهد در مورد پروژه­های عمرانی منطقه 9 گفت: مهم‌ترین پروژه در دست مطالعه و احداث منطقه، پروژه کوهستان پارک خورشید است که حدود 380 هکتار وسعت دارد و در ارتفاعات جنوب شهر مشهد قرار گرفته است.
وی افزود: حفظ طبیعت این منطقه، در اولویت است و برای سال آینده حدود 3 میلیارد اعتبار برای آن درنظر گرفته­ایم.
گل‌مشکی افزود: مهم­ترین طرح پیش­بینی شده برای این پروژه، تله‌کابینی به طول تقریبی دو کیلومتر است، برای این پارک، دو درب  ورودی در نظر گرفته شده که درب اصلی آن هاشمیه است و یک درب نیز در انتهای میدان هفت‌تیر قرار دارد.
وی در مورد فعالیت­های بلندمرتبه­سازی در سطح منطقه گفت: منطقه 9 به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطقی در نظر گرفته شده که در آن بلندمرتبه­سازی انجام می­شود و شهرداری منطقه نیز از زمین­هایی که شرایط بلندمرتبه­سازی را داشته باشند، حمایت می­کند.
وی تصریح کرد: حداقل تراکم برای بلندمرتبه­سازی، 10 طبقه است.
شهردار منطقه 9 مشهد درباره وضعیت کارخانه کوکاکولا گفت: با مدیریت این کارخانه صحبت­های لازم انجام شده تا هرچه سریع‌تر کارخانه کوکاکولا از منطقه 9 خارج شود و ظرف چند ماه آینده، انبار این کارخانه به حوالی میدان سپاد منتقل می‌شود.
وی در مورد سایر پروژه­های منطقه اظهار داشت: پارک خطی شهیدکلانتری، فاز اول و دومش خاتمه یافته و تا اواسط سال 91 پروژه تکمیل می­شود و پارک خطی بلوار پیروزی نیز در مراحل انتهایی قرار دارد.
وی افزود: بوستان وفا نیز که یک پارک بزرگ در مقیاس شهری است و 21 هکتار وسعت دارد تا دو سال آینده تکمیل می­شود.
گل‌مشکی تصریح کرد: شهرداری منطقه 9 یک شهرداری جدیدالتاسیس است که سابقه­ای دو دهه­ای دارد اما در همین مدت اندک نیز پروژه‌های بزرگی انجام داده­ایم و در ادامه نیز نیازمند مساعدت همشهریان و ساکنان منطقه 9 هستیم.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول