اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

زمینه‌های مبادلات تجاری ایران و قطر چشمگیر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر گفت: زمینه‌ها و قابلیت‌های زیادی برای مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی بین استان بوشهر و کشور قطر وجود دارد.

زمینه‌های مبادلات تجاری ایران و قطر چشمگیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رسول زارعی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان بوشهر با عنوان میز اقتصادی قطر اظهار داشت: فاصله شش بندر استان بوشهر با قطر کمتر از 160 مایل دریایی است که ظرفیت خوبی برای تبادلات تجاری بین این دو منطقه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر استان معین قطر است، تصریح کرد: این امر و فاصله نزدیک بنادر استان بوشهر به قطر برای این کشور که برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کند قابلیت خوبی است.
معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: از جمعیت 900 هزار نفری کشور قطر 25 درصد ایرانی‌الاصل هستند و به زبان فارسی صحبت می‌کنند.
زارعی یادآور شد: وابستگی کشور قطر و استان بوشهر در سال‌های اخیر و مراودات سیاسی این دو منطقه می‌تواند زمینه اجرایی شدن بخش زیادی از برنامه‌های تبادلات تجاری و کشور قطر را فراهم کند.
وی با اشاره به نبود رایزن در کشور قطر بیان کرد: امیدواریم با رفع این مشکل زمینه مبادلات تجاری بین این دو منطقه بیش از پیش فراهم شود.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه استان بوشهر در زمینه تجارت خارجی گفت: جایگاه استان بوشهر در این زمینه با احتساب مشتقات نفتی در کشور اول و بدون احتساب مشتقات سوم است.
زارعی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین ظرفیت استان بوشهر در بحث صادرات مواد معدنی و اقلامی نظیر خرماست که همجواری این استان با چهار کشور فرصت خوبی است و این استان از مناطقی است که از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان یکی از نقاط برتر واردات و انتقال محصولات برای صادرات در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی دولت در استان بوشهر گفت: تخفیف سود بازرگانی برای پنج بندر اصلی استان بوشهر رونق خوبی برای این بنادر بوده است.
معاون استاندار بوشهر کمک به سرمایه‌گذاری برای ایجاد اسکله صادرات مواد معدنی، ایجاد خط کشتیرانی با حمایت‌های استانداری و یارانه حمل را از دیگر مصوبات دولت در استان بوشهر ذکر کرد.
زارعی افزود: تدوین سند حمل و نقل از یکی دو سال پیش در استان بوشهر آغاز شده و تدوین سند راهبرد تجارت خارجی در استان بوشهر نیز انجام شده است.
وی با اشاره به ساماندهی امور بندری استان بوشهر بیان کرد: ساماندهی فعالیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان از دغدغه‌های ما بوده که کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به تجهیزات گمرکات استان بوشهر افزود: همایش تجارت الکترونیکی در سطح ملی در استان بوشهر برگزار شد که خروجی خوبی نیز داشت.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول