اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

شورای انقلاب فرهنگی در صیانت از انقلاب موفق بوده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: حضور شورای انقلاب فرهنگی در جامعه تاثیرگذار بوده و در صیانت از خط انقلاب برنامه‌ریزی‌های مطلوبی دارد.

شورای انقلاب فرهنگی در صیانت از انقلاب موفق بوده است
حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی پس از فروپاشی نظام ستمشاهی یکی از حرکت‌های ماندگار امام خمینی (ره) در عرصه فرهنگی کشور است که تاکنون اقدامات مناسبی را تاکنون انجام داده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در راستای تبیین مبانی دینی در جامعه فرمان تشکیل این شورا را صادر کرد، افزود: بستر‌سازی‌های لازم برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه با تشکیل این شورا صورت گرفت.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه قبل از تشکیل این شورا دانشگاه‌های کشور تعطیل شدند، یادآور شد: این شورا برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای فعالیت‌های فرهنگی کشور انجام داده است.

وی بیان داشت: اعضای این شورا صاحبان فکر و اندیشه و با سوابق طولانی در حوزه دین هستند که مهندسی فرهنگی نظام را برعهده گرفتند.

حجت‌الاسلام فرجی تصریح کرد: این شورا خدمات ارزشمندی را انجام داده است که به دلیل زمان بر بودن برنامه‌های فرهنگی هنوز تاثیر آن در جامعه به خوبی دیده نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی با همان آرمان‌ها و شعارهای اوایل انقلاب فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که این امر به دلیل وجود شورای عالی فرهنگی در پاسداشت این شعارها است.

امام جمعه موقت زنجان یادآور شد: جلسات شورای فرهنگی فرهنگ عمومی نیز در استان در راستای بررسی برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور شورای انقلاب فرهنگی در جامعه تاثیرگذار بوده و در صیانت از خط انقلاب برنامه‌ریزی‌های مطلوبی دارد.

حجت‌الاسلام فرجی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور انجام شده است، یادآور شد: تغییر وضعیت دانشگاه‌ها از غیر اسلامی به اسلامی از رویکردهای این شورا است.

وی با مثبت خواندن برنامه‌های شورای عالی فرهنگی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است.

امام جمعه موقت زنجان تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی را از برنامه‌های شورای عالی فرهنگی عنوان کرد و افزود: ایجاد تحول در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی و هنری براساس فرهنگ صحیح اسلامی از اهداف این شورا محسوب می‌شود.

وی تقویت و بسط روح تفکر و علم آموزی و تحقیق و استفاده از دستاوردها و تجارب مفید دانش بشری برای نیل به استقلال علمی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این شورا عنوان کرد و بیان داشت: نشر افکار و آثار فرهنگی انقلاب اسلامی‌، ایجاد و تحکیم روابط فرهنگی با کشورهای دیگر به ویژه با ملل اسلامی از دیگر برنامه‌های این شورا است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول