اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

85 درصد نامزدان انتخابات مجلس در خراسان‌رضوی تایید صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به وجود تبلیغات منفی علیه هیئت‌های اجرایی انتخابات، گفت: 85 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس در استان تایید صلاحیت شدند.

85 درصد نامزدان انتخابات مجلس در خراسان‌رضوی تایید صلاحیت شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در همایش ارتقای سطح علمی مربیان طرح رحمت که در هتل آسیا مشهد برگزار شد، وجود برخی اظهارات در رابطه با رد صلاحیت‌ها را نسبت به دولت و هیئت‌های اجرایی نادرست خواند و اظهار داشت: تنها 15 درصد از افرادی که در مرحله اول انتخابات مجلس در استان شرکت کرده‌اند، صلاحیت آنان تایید نشده است. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: تمام کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده است می‌توانند از امروز به مدت چهار روز تا پایان وقت اداری روز 24 دی‌ماه برای اعتراض به رد صلاحیت خود به هیئت‌های نظارت مرکزی استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به تایید 15 نفر برای هر کرسی از نمایندگی مجلس در شهر مشهد، تصریح کرد: تهاجمی که از دیروز علیه دولت و هیئت‌های اجرایی انتخابات شده است جز با دیدگاه قانون‌گریزی معنا ندارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اعتراضات نابه‌جای گروهی به نبود تایید صلاحیت افراد را فرصتی مناسب برای دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: این شلوغ بازی‌ها معنایی جز این ندارد که دشمن به وسیله گروهی می‌خواهد انتخابات را به پروژه‌ای امنیتی تبدیل کند.
وی با اشاره به خواست رهبری مبنی بر جذب حداکثری و قانون‌گرایی اظهار داشت: کاندیداها به مدت 10 روز صلاحیتشان مورد بررسی قرار گرفت و این کار توسط معتمدان محلی صورت گرفته و در این فرایند وزارت کشور کمترین دخالت را داشته است.
معاون استاندار افزود: در ارتباط با انتخابات دو دیدگاه مطرح است ساختارگرا و ساختارگریز در دیدگاه اول انتخابات درون نظام تعریف می‌شود و قانون اساسی را قبول دارد اما در دیدگاه ساختارگریز انتخابات وسیله‌ای برای مشروعیت‌زدایی از نظام است.
وی تصریح کرد: دیدگاه اول با شرکت در انتخابات به دنبال مشروعیت‌افزایی برای نظام است و این مشروعیت را توسط دو عامل ولی‌فقیه و مردم می‌داند و انتخابات را فرصتی برای بالا بردن مشروعیت نظام قرار داده  است.
غفاری با اشاره به وجود دو نوع قدرت نرم و سخت در ادبیات سیاسی اظهار داشت: امروز جنگ نرم دشمنان با ایران، جنگ هوشمند است به آن معنا که در این نوع جنگ استفاده از عناصر جنگ‌های نرم و سخت به صورت هم‌زمان است.
وی به برخی اقدامات گروهک‌های تروریستی پژاک و ریگی قبل از انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: نمونه جنگ هوشمند دشمنان علیه ایران را در فتنه 88 می‌توان مشاهده کرد.
وی شیوه دشمنان در فتنه 88 را آمیخته‌ای از  عناصر جنگ‌های سخت و نرم خواند و افزود: جنگ نرم به معنی اقناع‌سازی و تاثیر بر ایمان‌ها و ارزش‌ها است اما آنجا که ضرورت داشته باشد دشمنان از ترور و خشونت نیز استفاده می‌کنند.
غفاری عمده‌ترین تلاش دشمنان نظام را در عرصه جنگ نرم بر روی دانشجویان و قشر جوان کشور دانست و تاکید کرد: اهداف اصلی دشمنان در سطح عمومی بر روی دو قشر، زنان و خانواده و جوانان است.
وی با اشاره به حکومت پیامبر اسلام(ص) پس از 13 سال پیامبری و نیز امام علی(ع ) پس از دو دهه قدرت مردم را در یک نظام اسلامی بالا دانست و خاطرنشان کرد: نقش مردم در حاکمیت پیامبر، امام و ولی‌فقیه صد در صد است.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول