اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان:

حرکات و رفتار نامزدهای انتخاباتی بر مدار قانون باشد

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: حرکات و رفتار نامزدهای انتخاباتی بر مدار قانون باشد چون در صورت کسب رأی، خود باید چند صباحی دیگر برای وضع قانون در خانه ملت ایفای وظیفه کنند.

حرکات و رفتار نامزدهای انتخاباتی بر مدار قانون باشد
محمد نباتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان انتخابات را مظهر اراده ملی و حضور آگاهانه مردم در صحنه خواند و  اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، باید زمینه حضور حداکثری مردم در این حضور ملی را فراهم کرده و اصل امانتداری را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات تجلی عینی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه عناصر برگزاری انتخابات اعم از انتخاب‌‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، عوامل اجرایی و ناظران از بطن و متن مردم برخاسته‌اند به همین دلیل باید گفت که مردم خود، کار اجرا و نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان در ادامه سخنانش گفت: بیستم دی ماه سال جاری نتیجه بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی توسط فرمانداران به داوطلبان اعلام و افراد رد صلاحیت شده از تاریخ 21 تا 24 دی ماه فرصت دارند، در صورت اعتراض، شکایت خود را به صورت کتبی به هیئت نظارت استان تسلیم کنند.
وی تصریح کرد: بررسی صلاحیت همه داوطلبان و شاکیان نیز در هیئت نظارت استان از تاریخ 25 دی آغاز و به مدت هفت روز تا اول بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
نباتی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: دریافت شکایات از سوی شورای نگهبان نیز از تاریخ 21 بهمن تا 24 بهمن ماه انجام می‌شود.
به گفته وی، رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان با کسب نظر از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز از تاریخ 25 بهمن تا اول اسفندماه انجام و اعلام قطعی اسامی نامزدها نیز در سوم اسفندماه اعلام می‌شود.
سخنگوی شورای هیئت نظارت بر انتخابات همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در چند شهرستان استان تعداد رد صلاحیت‌ها کم بوده، آیا این امر به معنای گذاردن این وظیفه بر دوش شورای نگهبان برای بالا بردن هزینه آن است یا نه؟ اظهار کرد: متأسفانه در دوره‌های قبل شاهد این موضوع بودیم ولی برای این دوره و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل اجرایی و ناظران به منظور ثبت ‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مدارک و شرایط لازم هستند، هنوز نمی‌توان اعلام نظر قطعی در این مورد داشت.
وی در پایان سخنانش از نامزدهای انتخاباتی خواست تا حرکات و رفتارشان بر مدار قانون باشد چون آنها در صورت کسب رأی، خود باید چند صباحی دیگر برای وضع قانون در خانه ملت ایفای وظیفه کنند.
گزارش فارس حاکی است، از تعداد 133 نفر ثبت نامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان 9 نفر پیش از اعلام صلاحیت‌ها از سوی هیئت اجرایی انصراف و 14 نفر رد صلاحیت شدند.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول