اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

ساخت اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به وجود دو نقطه حساس جزیره خارک و پارس‌جنوبی در استان بوشهر، ساخت اورژانس هسته‌ای در این استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

ساخت اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش سه‌شنبه شب در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: این امر باید به صورت ویژه مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد و به عنوان یک امر واجب زمینه ساخت و تجهیز آن را در استان فراهم کنیم.
وی افزود: جایگاه استان بوشهر در نظام در عرصه استراتژیک و پدافند عامل و غیرعامل ویژه است و با همین رویکرد این استان باید یکی از استان‎های پیشگام در زمینه پدافند غیرعامل در کشور باشد که هنوز به این جایگاه دست نیافته است و این امر در شأن استان بوشهر نیست.
جهانبخش با اشاره به نیروگاه اتمی، جزیره خارک و پارس‌جنوبی به عنوان سه نقطه استراتژیک استان بوشهر تصریح کرد: ضروری است این امر به طور ویژه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
استاندار بوشهر یادآور شد: این نقاط حساس، سرمایه‎ها و افتخارات ملی هستند و باید برای صیانت و حفظ آنها اقداماتی اساسی انجام شود.
جهانبخش ادامه داد: دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح‎آمیز هسته‎ای یک موفقیت ارزشمند است و پارس‌جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی است و باید برای نسل‎های آینده حفظ شوند.
وی اضافه کرد: خارک، جزیره‎ای استراتژیک، نماد ثبات و مقاومت است و باید همه سختی‎هایی را که در جنگ متحمل شد امروز به آسانی تبدیل شود اما ما هنوز در این عرصه به نقطه مطلوب نرسیده‎ایم.
جهانبخش با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه ملی و فراکلی از استان‎های شاخص است، بیان کرد: امروز باید به دنبال راهکارهای لازم برای صیانت از این سرمایه‎های ملی باشیم.
استاندار بوشهر گفت: پیش از این شهر بوشهر به عنوان مرکز استان تنها یک راه خروجی داشت که این امر بالاترین آسیب بود که با ایجاد گذر 75 متری این مشکل در حال برطرف شدن است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: این استان به دلیل داشتن شرایط خاصی از جمله نیروگاه اتمی نیازمند ساخت و تجهیز اورژانس هسته‎ای برای مقابله با خطرات احتمالی است.
حکمت‌الله نوذری افزود: هم‌اینک در استان‌های اصفهان و قم برای مقابله با شرایط بحران، اورژانس‎های هسته‎ای ساخته و تجهیز شده و ضروری است با توجه به شرایط خاص منطقه‎ای اقدامات لازم در این استان نیز انجام شود.
وی اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن سه مرکز حساس استراتژیک در مناطق گازی عسلویه، نفتی خارک و تاسیسات انرژی هسته‎ای در مرکز استان، از استان‎های خاص و حساس کشور است که هرگونه اتفاق ناخوشایند می‌تواند کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر بیان کرد: با تجمیع سیاست‌گذاری‌ها به صورت مستقل در سازمان پدافند غیرعامل عقب‌ماندگی‌های استان بوشهر در بخش تزریق اعتبارات مورد نیاز بهبود یافته ولی کافی نیست.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول