اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد

برگزاری همایش تشعشعات هسته‌ای و سلامت مردم

خبرگزاری فارس: همایش تشعشعات هسته‌ای و سلامت مردم با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مربیان بهداشت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در معاونت بهداشت این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری همایش تشعشعات هسته‌ای و سلامت مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در همایش تشعشعات هسته‌ای، امواج الکترو مغناطیس و سلامت مردم در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروز سلامت مردم با پیشرفت‌های علمی و رشد فزاینده تکنولوژی‌های روز تهدید شده که در این زمینه لازم است همه دست اندرکاران برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در بعد مدیریتی مراقب خطرات و هشدارهای برخی تکنولوژی‌ها و تشعشعات مضر آن‌ها باشیم ولی نباید همه مسائل را در سطح عموم ترویج و مردم را نگران محیط اطراف خود کنیم.
وی بیان داشت: باید نظارت‌ها را به سمت مراکز تولیدی ببریم و خطرات را از ریشه خنثی کنیم نه این‌که تنها به آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت اکتفا کنیم.
علی گورانی نیز در این همایش گفت: فاصله، زمان و حفاظ سه اصل مهم در کنترل خطرات و تهدیدهای تشعشعات و امواج مضر برای سلامت افراد است که باید هم در آموزش های ارائه شده و هم در برنامه ای اجرایی و قوانین به آن توجه شود.
کارشناس پرتوهای وزارت بهداشت که به عنوان مدرس این همایش به یاسوج آمده، افزود: باید مردم از این خطرات آگاه باشند و با حقوق خود در جامعه آشنا باشند.
وی ادامه داد: مردم هر روزه با تشعشعشعات رادیولوژی، دندانپزشکی، تلفن همراه و .... مواجه هستند که باید آشنایی لازم را در نحوه استفاده از این وسایل داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این همایش گفت: بدون شک با رشد علم و اختراع وسایل پیشرفته برای رفاه زندگی مردم، خطراتی نیز در این حوزه متوجه استفاده کنندگان از این وسایل خواهد بود.
 سید حسام‌الدین نبوی‌زاده افزود: در حوزه سلامت مردم با تکیه بر اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم تلاش خواهیم کرد تا اثرات سوء استفاده از وسایل تولید کننده اشعه‌های مضر به حداقل برسد.
این همایش یک روزه با حضور مربیان بهداشت، رؤسای شاخه‌ها و کارکنان مرتبط با حوزه سلامت مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول