اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالگرد استاد اکبر رادی

تئاتر رئالیست « آمیز قلمدون » به صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: به مناسبت چهارمین سالگرد استاد اکبر رادی نمایشنامه‌نویس، تئاتر رئالیستی « آمیز قلمدون» از این نویسنده در تالار فرشچیان اصفهان به صحنه می‌رود.

تئاتر رئالیست « آمیز قلمدون » به صحنه می‌رود
رضا کشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این تئاتر تلفیقی از تئاتر و فیلم سینمایی است بدین صورت که در بخش‌هایی از تئاتر به منظور حفظ حالت رئالیستی نمایش از تصویر و فیلم استفاده شده است.
وی درباره داستان این نمایش افزود: این تئاتر داستان زندگی زوجی پیر است که شوهر فردی بازنشسته است و در گذشته به دلیل اینکه هیچ‌گاه از موازین خود خارج نشده ، پا را از حدود اختیارات خود بیرون نگذاشته و رشوه‌خواری نکرده است زندگی ساده‌ای دارند و خانم او از این قضیه شاکی است.
این کارگردان تئاتر درباره ادامه داستان گفت: آنها همسایه‌ای دارند که زن آمیز قلمدون را تحریک می‌کند و در ادامه اتفاقاتی می‌افتد.
وی درباره عوامل نمایش تصریح کرد: بازیگران این کار رادمهر کشانی، فاطمه محمودی، بهاره مهدوی، هدیه طالبی، الناز عباسی‌فر هستند و مشاوره و دستیاری کارگردان را رادمهر کشانی بر عهده دارد.
کشانی در مورد دیگر عوامل این نمایش بیان داشت: مدیر صحنه: ایمان نقیه، تک‌نوازی: سه‌تار: بهاره مهدوی، آواز: امیر مسیبی، گریم: مهین علی‌آبادی و رادمهر کشانی از جمله این افراد هستند.
وی تاکید کرد: این نمایش‌نامه قابلیت چهار ساعت کار اجرایی را دارد، اما به دلیل نیاز متفاوت مخاطب امروزی با تغییراتی به یک ساعت و 45 دقیقه تقلیل یافته است.
این کارگردان تئاتر درباره زندگی‌نامه اکبر رادی تصریح کرد: این نمایشنامه نویس برجسته تئاتر متولد 1318 رشت  بوده است و در طول زندگی هنری خود علاوه بر نمایشنامه‌نویسی تدریس به تدریس ادبیات در سال چهارم دبیرستان، نمایشنامه‌نویسی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران و نمایشنامه نویسی پیشرفته کارشناسی ارشد دانشگاه هنر پرداخته است.
به گزارش فارس، تئاتر رئالیستی آمیز قلمدون به کارگردانی رضا کشانی از تاریخ 12 تا 21 دی‌ماه از ساعت 18.30 دقیقه در تالار فرشچیان به روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان برای تماشای این تئاتر می‌توانند به نشانی ابتدای خیابان توحید، تالار استاد فرشچیان مراجعه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول