اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد

پیشرفت صددرصدی 600 پروژه‌ روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر 600 پروژه روستایی در استان زنجان از پیشرفت فیزیکی صددرصدی برخوردار هستند.

پیشرفت صددرصدی 600 پروژه‌ روستایی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی در جلسه ستاد عمران روستایی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر 600 پروژه تکمیل شده روستایی مابقی طرح‌ها نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند، اظهار داشت: عمران و آبادانی روستاها از رویکردهای جدی دولت خدمتگذار در سال‌های اخیر است.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر و به طور خاص در برنامه بودجه امسال و برنامه پنج ساله شاهد احکام خوبی برای تقویت و آبادانی روستاها هستیم، افزود: با اجرای پروژه‌های روستایی تحول بنیادین در بحث عمران روستایی به وجود آمده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای محور درام ـ پاوه‌رود به جعفرآباد خبر داد و گفت: در صورتی که محور درام به پاوه‌رود بازگشایی شود رفت و آمد به استان اردبیل از سمت زنجان با سهولت صورت می‌گیرد.
در ادامه این جلسه مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان زنجان با اشاره به تعهد این صندوق در راستای اشتغال روستاییان در سال جاری افزود: امسال با وجود عدم اختصاص اعتبارات ملی، از محل وصول صندوق 70 درصد از تعهد بخش اشتغال روستایی صندوق مهر امام رضا (ع) تحقق یافته است.
علی اصحابی با بیان اینکه تاکنون 260 فرصت شغلی در بخش روستایی توسط صندوق مهر امام رضا (ع) ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی حدود 18 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در بخش اشتغال خانگی نیز 50 درصد متقاضیان را بخش مشاغل خانگی روستایی تشکیل می‌دهد، یادآور شد: تاکنون در استان زنجان برای مشاغل خانگی در بخش روستایی یک هزار و 141 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.
مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای کسانی که برای مشاغل خانگی نام‌نویسی کرده‌اند 543 مورد مجوز صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد 263 نفر نیز برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 90 تعهد اشتغال صندوق مهر امام رضا (ع) در بخش اشتغال تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال تعهد اشتغال صندوق یک هزار و 823 نفر بود که تاکنون از این تعداد 63 درصد تحقق یافته است.
وی به اعطای وام 10 میلیون تومانی برای خرید خودروی ون به منظور جا‌به‌جایی مسافر از روستاها به سایر مناطق نیز اشاره کرد و گفت: هر متقاضی می‌تواند با 7 میلیون تومان آورده از وام خرید خودروی ون استفاده کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول