اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای خراسان جنوبی خبر داد

تحقق 92 درصدی تعهدات آموزشی در روستاهای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون 92 درصد تعهدات آموزشی این نهاد در روستاهای استان محقق شده است.

تحقق 92 درصدی تعهدات آموزشی در روستاهای خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند، اظهار داشت: تعهدات آموزشی این سازمان در بخش آموزش روستایی 131 هزار 319 نفر ساعت بوده است.
وی افزود:‌ تاکنون بیش از 121 هزار نفر ساعت از تعهدات آموزشی این سازمان در روستاهای استان اجرایی شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی شعار "هر ایرانی، یک مهارت" را در راستای ارتقای سطح مهارتی افراد جامعه دانست.
خوشایند افزود: وجود رشته‌ها و استانداردهای متنوع آموزشی در کنار طرح‌هایی مانند مشاغل خانگی و طرح استاد شاگردی از جمله پتانسیل‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.
وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های مسئولان، ضمن معرفی هرچه بیشتر آموزش فنی و حرفه‌ای به مردم در راستای نیل به اهدافمان موفق‌تر باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از تحقق 116 درصدی تعهدات آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درمیان در 9 ماه نخست سال جاری خبر داد.
خوشایند با بیان اینکه تعهد آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درمیان 66 هزار و 427 نفر ساعت است، گفت: تاکنون 80 هزار و 387 نفر ساعت آموزش در این مرکز اجرا شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 308 کارآموز در این مرکز آموزش‌های مرتبط را فرا گرفته‌اند، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی جوشکاری، لوله‌کشی، کاربرد رایانه و نازک‌دوزی از جمله فعالیت‌های این مرکز است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را راهگشای رفع بیکاری دانست.
خوشایند تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درمیان در سال 85 با دو رشته آموزشی تعمیر اتومبیل‌های سواری و برق ساختمان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز دارای پنج رشته در دو کارگاه آموزشی است.
وی راه‌اندازی مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها را از برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دانست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: مرکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای بیرجند با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کاردانی به صورت پودمانی (بدون کنکور) در هشت رشته دانشگاهی دانشجو می‌پذیرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول