اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه چایپاره اعلام کرد

60 درصد مساجد چایپاره باید بازسازی شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره اوقاف و امور خیریه چایپاره گفت: باید در 60 درصد مساجد چایپاره و توابع آن بازسازی صورت بگیرد و در این راستا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

60 درصد مساجد چایپاره باید بازسازی شود
حجت‌الاسلام حسن پوراکبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چایپاره اظهار داشت: باید مسئولان استانی همچنین خیران در این ارتباط وارد عمل شوند تا در طول عملیات ساخت‌ و ساز بازسازی‌ها صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: در این شهرستان 79 باب مسجد وجود دارد که از این تعداد 14 باب در مرکز شهرستان و بقیه در روستا هستند، ساماندهی این مساجد همت همگانی می‌طلبد که باید در روستاها نیز شکل بگیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای چایپاره به نام قنات باقربیگ یک باب مسجد و یک باب حسینیه به‌سازی شد به طوری که بیش از 200 میلیون ریال تاکنون برای آنها هزینه شده که 115 میلیون ریال از محل تشویقی زکات، 50 میلیون ریال مساعدت استانداری و 80 میلیون ریال نیز از محل خودیاری اهالی فراهم شده است.
پوراکبر به احداث 13 باب مسجد در چایپاره اشاره کرد و گفت: این مساجد در مجموع با زیربنای حدود چهار هزار مترمربع و با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال احداث می‌شوند که یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات تشویقی زکات و بقیه نیز از محل خودیاری مردم و خیران فراهم شده است.
وی با بیان اینکه بعضی مساجد مذکور از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند، ادامه داد: باید مسئولان با نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز برای پیشبرد سریع عملیات تلاش کنند چرا که در این صورت پروژه‌های مذکور برای تحویل به مردم سریع‌تر آماده خواهند شد.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه چایپاره با بیان اینکه هم‌اکنون در انتهای سال جهاد اقتصادی  قرارگرفته‌ایم، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین مصادیق جهاد اقتصادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش برای پیشرفت سریع طرح‌های عمرانی است بر این اساس می‌طلبد مسئولان در راستای به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های عمرانی بیش از پیش تلاش کنند.
انتهای پیام/ن۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول