اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته وقف صورت می‌گیرد

افتتاح 3 باب مسجد در منطقه اورامانات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های پاوه و اورامانات از افتتاح سه باب مسجد در منطقه اورامانات در هفته وقف خبر داد.

افتتاح 3 باب مسجد در منطقه اورامانات
ماموستا ملا‌هادی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: افتتاح مرکز فرهنگی بقعه سلطان اسحاق و کتابخانه‌های بقاع متبرکه سید عبیدالله هجیج و سید محمود اصفهانی از جمله برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات در هفته وقف است. 
وی با اشاره به شعارهای هفته وقف تصریح کرد‌: در روز یکم بهمن‌ماه سه باب مسجد در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و جوانرود افتتاح و یک باب مسجد در روانسر کلنگ‌زنی می‌شود. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های پاوه و اورامانات افزود: حضور در مزار شهدا و تجدید‌ بیعت با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدا از جمله برنامه‌های روز اول این هفته با عنوان وقف و کارکردهای اقتصادی خواهد بود. 
وی ادامه داد: دوم بهمن‌ماه مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) روز وقف، سنت نبوی و سیره علوی است که نواختن زنگ وقف در مدارس شهرستان‌های پاوه و اورامانات با حضور امام جمعه این شهرستان و ویزیت رایگان بیماران در این منطقه از جمله اقداماتی است که در این روز انجام خواهد شد.
رمضانی با اشاره به اینکه سوم بهمن‌ماه روز وقف، قرآن و بیداری اسلامی  است، تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل و تقدیر از شرکت کنندگان‌ در مسابقات قرآنی رشته‌های مختلف شهرستانی و استانی از برنامه‌های این روز است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های پاوه و اورامانات اضافه کرد: افتتاح مرکز فرهنگی بقعه سلطان اسحاق و کتابخانه‌های بقاع متبرکه سید عبیدالله هجیج و سید محمود اصفهانی از برنامه‌های چهار بهمن‌ماه با عنوان وقف، امامزادگان و قطب فرهنگی است.
رمضانی اظهار کرد: پنج بهمن‌ماه روز وقف‌، نیازها و نقش مردم، غبار‌روبی از بقاع متبرکه سلطان اسحاق و بابا شیخ حسن خانقاه با حضور مسئولان صورت می‌گیرد.
وی گفت: از ایثارگران روستای هجیج در روز ششم بهمن‌ماه با عنوان وقف، ایثار و احسان ماندگار تجلیل می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های پاوه و اورامانات در پایان تصریح کرد: وقف، عدالت اجتماعی و حکومت مهدوی شعار آخرین روز از هفته وقف است که ائمه جمعه اورامانات در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه در‌باره این سنت حسنه صحبت خواهند کرد.
انتهای پیام/م20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول