اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان:

بازسازی و مرمت هر مسجد 30 میلیون تومان هزینه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان گفت: بازسازی و مرمت هر مسجد 30 میلیون تومان هزینه دارد.

بازسازی و مرمت هر مسجد 30 میلیون تومان هزینه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدرضا باقری حقیقی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتستان اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در سطح جامعه امری لازم و ضروری است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.
وی افزود: افزایش امکانات و تجهیزات مساجد یک مسئله مهم است که انتظار داریم مسئولان در این راستا اهتمام ورزند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت هر مسجد و حسینیه حداقل 30 میلیون تومان نیاز دارد که اداره اوقاف از تامین این هزینه عاجز است.
باقری حقیقی گفت: ما برای خادمین مساجد هم نمی‌توانیم حقوقی بپردازیم و فقط برای بیمه آن‌ها کمک می‌کنیم. وی افزود: درآمد اماکن مقدسه هم صرف خود آنها می‌شود و از مسئولان می‌خواهیم ما را یاری کنند.
امام جمعه برازجان و رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتستان به مخروبه بودن برخی مساجد و حسینیه‌ها و همچنین بسته بودن درب بعضی مساجد اشاره کرد و گفت: باید برای بازسازی این اماکن اقدام شود و مسجدهای غیر فعال را نیز به حرکت درآورد. 
حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: همدانی‌های مقیم برازجان برای برگزاری مراسم‌های مذهبی خود فاقد مکان مناسبی هستند، اگر مکان یا قطعه زمینی در اختیار آنان قرار داده شود، مانند آذربایجانی‌ها که بیش از 100 میلیون تومان برای ساخت و بازسازی مسجد ویژه خود خرج کرده‌اند، همدانی‌ها نیز حاضر به احداث و بازسازی هستند. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتستان در ادامه با انتقاد از برخی مراسمات عزاداری در دشتستان ادامه داد: این که ما 50 دمام‌زن داشته باشیم و 20 سینه‌زن، درست نیست؛ باید دمام‌ها را کم کنیم و سینه‌زنی را افزایش دهیم؛ این ثوابش بیشتر است و حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هم راضی‌تر خواهند بود. 
مصلح یادآور شد: باید از دستجاتی که عزاداریشان خوب است و درست کار می‌کنند تشویق به عمل آید و سنت طعام دادن در ایام محرم و صفر، مانند مسجد قدس، باید به صورت کامل انجام شود تا افراد نیازمند پای این سفره‌ها بنشینند. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: ادارات و اماکن نسبت به سیاه‌پوشی‌ها اقدام کنند؛ شهرداری برازجان در حال حاضر برای نصب پرچم‌های سیاه در خیابان‌ها خوب کار کرده، اما بازار در این مورد کوتاهی شده که مجمع امور صنفی و دیگر تشکیلات مربوط باید به این مهم اقدام کنند. 
مصلح گفت: برای مراسم‌ها باید از شخصیت‌های قوی سخنران که برای مردم جاذبه داشته باشند استفاده شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول