اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

تجمع هیئت‌های مذهبی عزادار در مسجد جامع زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تجمع متمرکز هیئت‌های مذهبی عزادار زاهدانی در اربعین حسینی 24 دی‌ماه در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.

تجمع هیئت‌های مذهبی عزادار در مسجد جامع زاهدان
حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به فعالیت 186 هیئت مذهبی در زاهدان، تجمع متمرکز هیئت‌های مذهبی عزادار زاهدانی در اربعین حسینی ساعت 9 صبح روز شنبه 24 دی‌ماه در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.
وی افزود: اربعین حسینی از دو نظر دارای اهمیت است که از اسیری اهل بیت امام حسین (ع) گرفته تا رسیدن به کوفه و شام و حوادثی که برای آن بزرگواران اتفاق افتاده را شامل می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحمل مشقت، پذیرفتن اسیری، سختی راه و ساختن با همه کمبودها، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بود که که حضرت زینب (س) و دیگر اهل بیت (ع) به خوبی نقش خود را ایفا کردند.
قربانپور اضافه کرد: امام سجاد (ع) نیز در سخنرانی‌ها و خطبه‌های خودشان حکومت فاسد یزید را رسوا کرد. 
وی عنوان کرد: شجاعت حضرت زینب (س) در حضور یزیدیان چنان مثال زدنی است که وقتی ابن زیاد از ایشان سوال کرد که چگونه دیدی کار خدا را در مورد برادرت در کربلا، ایشان پاسخ داد:" من هیچ چیزی جز زیبایی ندیده ام". 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پاسخ حضرت زینب (س) بدین معنا است که همه چیزی که انجام شد به زیبایی صورت گرفته است.
قربان پور ادامه داد: شهادت‌ها، شهامت‌ها، اسارت‌ها، افشا گری، بیان وظیفه و تبلیغ و تببین دین مبین اسلام به خوبی در کلام زینب کبری (س) و دیگر بزرگواران پیدا است.
وی افزود: اربعین حسینی با چنین تحلیلی جایگاه ویژه‌ای دارد و جامعه اسلامی باید از چنین رویدادهایی درس بگیرند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: اهل قلم، گویندگان، علماء و ذاکرین وظیفه دارند تا به صورت محتوایی در جلسات متعدد به بیان اهداف واقعی قیام عاشورا و رخدادهای پس از آن بپردازند.
قربانپور ادامه داد: متأسفانه هنوز به اندازه کافی به این بخش پرداخته نشده است.
وی تحمل سختی‌ها و نیز شهامت داشتن را از شاخص‌های انسان‌های موفق و پیروز دانست و بیان کرد: حضرت زینب کبری (س) درس صبوری در برابر مشقت‌ها و استقامت در مقابل مشکلات را به جامعه اسلامی و انسانی داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به واقعه قیام امام حسین (ع) و عاشورا باید محتوایی نگریسته شود، افزود: در سیستان و بلوچستان باید به سمت و سوی بیان حقایق معارف اهل بیت (ع) در جریان نهضت عاشورا بیشتر حرکت کنیم.
قربانپور خاطرنشان کرد: باید از شرایط شکلی بیش از پیش به سمت و سوی محتوایی حرکت کرد و از مظاهر انحرافی پرهیز کرده و از جریانات شبهه افکن انه دور باشیم.
وی تأکید کرد: جوانان علاقه‌مند باید در این وادی‌ها بسیار کار کنند و هیئت‌های سوگوار را به سمت کارهای محتوایی بیشتر پیش ببرند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول