اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مساجد فرمانداری قلعه‌گنج:

احداث 450 مسجد قلعه‌گنج نیازمند اعتبار است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد در فرمانداری قلعه‌گنج گفت: احداث 450 مسجد و حسینیه شهرستان قلعه‌گنج نیازمند اعتبار است.

احداث 450 مسجد قلعه‌گنج نیازمند اعتبار است
محمدجعفر جهانگیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: در این شهرستان 300 مسجد و حدود 150حسینیه روستایی وجود دارد که از این تعداد کار ساخت حدود 200 باب مسجد به پایان رسیده است و منتظر زیباسازی و تجهیز هستند.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی هر ساله به این مساجد و تکایا تزریق می‌شود، افزود: اما هزینه‌های ساخت و نگهداری آن‌ها کافی نیست و کمک‌های مردمی نیز در یک روستا به اندازه‌ای نیست که بتوان بر پایه آن کار ساخت و ساز را به اتمام رساند.
بهزاد رحمانی دهیار روستای سرخ‌قلعه از توابع شهرستان قلعه‌گنج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: این روستا از امکانات بهداشتی خوب، مدرسه‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه برخوردار است.
وی افزود: شهرک شهید صدوقی در مرکز دهستان سرخ‌قلعه قرارگرفته است و هنوز در آن مسجدی وجود ندارد. 
رحمانی گفت: تنها مسجد در حال ساخت این روستا 300 متر زیربنا دارد که تاکنون از کمک‌های مردمی و دولتی تا مرحله دیوارچینی پیش رفته است.
وی اذعان داشت: از 15 سال پیش تاکنون با هدایا و نذورات مردم احداث این ساختمان آغاز شده است که این پیشرفت 40 درصدی نیز با کمک‌های هرساله دولت و مردم بوده است و اگر این کمک‌ها به یاری ما نرسند، همچنان از نعمت مسجد و کانون فرهنگی بی‌بهره هستیم.
به گزارش فارس، مسجد شهرک شهید صدوقی در مرکز دهستان سرخ‌قلعه یکی از این مساجد است و این روستا در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهرستان با جمعیتی بیش از 100 خانوار از وجود مسجد و تکیه بی‌بهره است.  
در بازدید خبرنگار فارس از این منطقه، اهالی روستا از ساختمان نیمه‌کاره مسجد که 15 سال از زمان شروع به کار آن می‌گذرد، گلایه کردند و اعلام داشتند برای استفاده از آن در ایام خاص با استفاده از چادر و پلاستیک به اقامه نماز و عزاداری می‌پردازند.
منطقه سرخ‌قلعه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان قلعه‌گنج است که از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. 
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول