اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح جامع مجموعه زندیه شیراز

اطراف مجموعه زندیه شیراز غیرترافیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: با اجرای کامل طرح جامع مجموعه زندیه، معابر منتهی به مسجد، بازار و حمام وکیل شیراز، به مسیرهای پیاده‌رو تبدیل می‌شوند.

اطراف مجموعه زندیه شیراز غیرترافیکی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی اظهار داشت: این طرح شامل ارگ کریمخان، مسجد وکیل، حمام وکیل، بازار وکیل، عمارت دیوان‌خانه و موزه پارس است که با اجرای کامل آن، ضمن ایجاد بستری مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، شرایط حفظ و نگهداری از این محدوده تاریخی و فرهنگی نیز فراهم می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به برنامه‌ریزی به عمل آمده برای بازسازی مسجد وکیل ابراز داشت: در حال حاضر محوطه بیرونی این مسجد تاریخی و همچنین بدنه‌سازی ضلع غربی بازار وکیل شمالی، با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان توسط شهرداری شیراز در حال اجرا است.
اردکانی اضافه کرد: با اجرای تقریبی یک‌هزار متر سنگ‌فرش بازار وکیل، اجرای کانال مشترک تأسیساتی و مرمت آثار و ابنیه زندیه، فضاسازی مناسبی در این مجموعه فراهم می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام شهرداری شیراز و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به عنوان متولیان اصلی اجرای طرح مجموعه زندیه، در نوروز سال 1391 شاهد تغییراتی در فضای مذهبی، گردشگری و تاریخی شهر مقدس شیراز باشیم.
اردکانی خاطر نشان کرد: در سال 1316 اجرای خیابان زند شمالی باعث جدایی و انفصال مجموعه زندیه شد که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی برای اتصال این مجموعه صورت پذیرفت و متعاقب آن با اجرای زیرگذر زند، به طور مجدد این مجموعه تاریخی به یکدیگر متصل شد.
وی با بیان اینکه حضور مهمانان نوروزی فرصت ارزشمندی برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی فارس به همگان است، افزود: مجموعه زندیه دارای محدوده‌ای  23 هکتاری بوده که درگذشته طرح جامع آن تهیه و به تدریج اجرا شده است.
انتهای پیام/ی30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول