اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهریار:‌

آسیب بی‌توجهی به باغات شهریار دامان تهران را می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: در صورت تداوم بی‌توجهی به باغات و فضای سبز این شهرستان به زودی آسیب‌های زیست‌ محیطی بیشتری به تهران تحمیل می‌شود.

آسیب بی‌توجهی به باغات شهریار دامان تهران را می‌گیرد
حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار کرد: موضوع محیط زیست یک امر تک بعدی نیست که بخواهیم آن را به صورت محدود بررسی و راهکارهای مسکنی برای آن اتخاذ کنیم.
وی تصریح کرد: آسیب‌های که در محیط زیست ایجاد می‌شود، طبعات آن محدود به یک نقطه نیست و به طور قطع این آسیب‌ها محدوده بسیار زیادی را دربر خواهد گرفت.
نماینده مردم شهریار در خانه ملت ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از دلایل اصلی آب و هوای غبارآلود و آلوده تهران به دلیل خشک شدن باغات و فضای سبز اطراف تهران به ویژه در کرج و شهریار است.

مهم‌ترین مشکل باغات و مزارع کشاورزی شهریار کم آبی است
گروسی با بیان اینکه به دلیل عدم اجرای طرح‌های زیربنایی بسیاری از کشاورزان و باغداران شهریاری با مشکل کمبود آب رو به ‌رو هستند، گفت: این معضل موجب شده که بسیاری از مزارع و باغ‌های شهرستان شهریار در حال خشک شدن است.
وی افزود: در صورت عدم توجه به این مشکل دو آسیب کلان به تهران وارد می‌شود که اولی در حوزه اجتماعی و دیگری در بحث محیط زیست است.
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت خشک شدن مزارع کشاورزی در شهریار، حجم زیادی از کشاورزان و باغداران آسیب دیده برای پیدا کردن کار به تهران مهاجرت خواهند کرد که این نخستین و کمترین آسیبی است که از این بعد به پایتخت تحمیل می‌شود.
گروسی ادامه داد: در گام دوم نیز باغ‌های میوه، درختان و فضای سبز شهریار و کرج که همواره به عنوان شش تنفسی تهران از آنها یاد می‌شود، با تداوم کم‌آبی‌ها و رکود در توسعه فضای سبز از بین خواهند رفت.
وی تاکید کرد: در این صورت آلودگی هوای تهران افزایش یافته و از سوی دیگر حرارت هوا حداقل تا 5 درجه در تهران افزایش می‌یابد که این آسیب‌ها هرگز جبران نخواهد شد.
گروسی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با توجه بیشتر دستگاه‌های مسئول، هر چه سریع‌تر مشکلات باغداران و کشاورزان شهریاری برطرف شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول