اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی‌ بیان کرد:

نگرانی باغداران آذربایجان‌شرقی از آفت کرم خراط

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی‌با اشاره به آلودگی باغ‌های این استان به آفت کرم خراط و نگرانی باغداران آذربایجان‌شرقی از آن، بر لزوم مبارزه با این آفت و همکاری کشاورزان در این خصوص تاکید کرد.

نگرانی باغداران آذربایجان‌شرقی از آفت کرم خراط
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی شیوه‌های مبارزه با آفت کرم خراط با اشاره به خشکسالی سال‌های گذشته اظهار داشت: این خشکسالی‌ها باعث هجوم انواع آفت به استان آذربایجان‌شرقی شده است و برخی آفات نظیر کرم خراط درختان گردو را در برخی از مناطق حاشیه دریاچه ارومیه تهدید می‌کند.
 
 ضرورت مبارزه با آفت کرم خراط در باغ‌های گردو
وی بر ضرورت مبارزه با آفت کرم خراط در باغ‌های گردوی استان تاکید کرد و افزود: علاوه بر شیوع این آفت در برخی از مناطق استان، خشکسالی و از بین رفتن منابع آبی و کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی نیز تهدیدی جدی برای کشاورزی منطقه است.
 
نگرانی باغداران آذربایجان‌شرقی از کرم خراط
محمدیان با بیان اینکه هجوم پروانه فری (کرم خراط) طی سال‌های اخیر به بخش کشاورزی، خسارت جبران ناپذیری به باغداران این بخش وارد کرده است، ادامه داد: این آفت دارای میزبان‌های متعددی از جمله گردو و تعداد زیادی از درختان غیرمثمر است و با ورود به منطقه موجب نگرانی باغداران این بخش خصوصاً باغ‌های گردو را فراهم ساخته است.
وی بر ضرورت آشنایی باغداران نسبت به خطرات درختان در معرض آسیب این آفت (پروانه فری) تاکید کرد و افزود: تشکیل کلاس‌های متعدد از سوی کارشناسان ترویج باید در اولویت برنامه‌های کاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی باشد تا باغداران بدانند که این آفت می‌تواند با ایجاد دالان‌های عمیق و طولانی در شاخه‌ها و تنه درخت گردو، از درون، آنها را خالی و عملاً زمینه سقوط شاخه‌ها را با کوچک‌ترین ضربه و یا فشار وارده فراهم کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول