اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

باغداران آذربایجان‌شرقی برای بیمه تنه درختان اقدام کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باغداران استان می‌توانند تنه درختان خود را در مقابل حوادث طبیعی و قهری بیمه کنند.

باغداران آذربایجان‌شرقی برای بیمه تنه درختان اقدام کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان از بیمه کردن تنه ‌درختانی همچون سیب، گردو، انار، بادام و تاسیسات ایجاد شده در استان خبر داد و افزود: باغداران استان با پرداخت حق بیمه می‌توانند نسبت به بیمه کردن تنه درختان خود اقدام و در صورت بروز خسارت توسط عوامل طبیعی و قهری، خسارت وارده را جبران کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس درخواست‌های بهره‌برداران بخش و پیگیری ستاد بیمه استان، آیین‌نامه و دستور‌العمل بیمه درختان از سوی صندوق بیمه کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: براساس این دستورالعمل باغداران می‌توانند تنه درختان خود نظیر سیب، گردو ، انار و بادام را بیمه کنند. 
محمدیان با اشاره به اینکه تعداد محصولات زیرپوشش بیمه‌ای صندوق از 125 محصول در سال زراعی 89- 88 به 146 محصول در سال زراعی 90- 89 رسیده است، افزود: در سال ‌جاری پوشش بیمه‌ای تنه‌ درختان در حدود 15 مورد و پوشش بیمه‌ای محصولاتی مانند گل‌محمدی دیم، ماهیان سردآبی در استخرهای نیمه متراکم، باقلای دیم، یونجه و قنوات را به صورت آزمایشی در دستور کار قرار داده شده است. 
وی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده سازمان جهادکشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، مهلت بیمه محصولات زراعی آذربایجان‌شرقی حداکثر تا 15دی‌ماه تمدید شده و کلیه کشاورزان می‌توانند در مهلت باقی مانده اراضی زیرکشت محصولات زراعی خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث طبیعی از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول