اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست جهاد کشاورزی ملکان:

خسارت باغداران ملکانی آذرماه پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی ملکان گفت: باغداران ملکانی اوایل آذرماه جاری خسارات سرمازدگی سال زراعی خود را دریافت خواهند کرد.

خسارت باغداران ملکانی آذرماه پرداخت می‌شود
ناصر صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص علل تاخیر در پرداخت خسارات سرمازدگی کشاورزان و باغداران ملکانی با وجود تاکیدات مسئولان منطقه در کارگروه کشاورزی اخیر مبنی بر تسریع در این امر اظهار کرد: تاخیر گزارش ارزیاب‌ها به علت حجم باغات بیمه شده باعث تاخیر شده است.
وی افزود: صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور فرماندار ملکان داشتیم و آخرین مسائل و مشکلات موجود را بررسی کردیم و اوایل آذرماه خسارات همه افرادی که باغات و مزارع خود را بیمه کرده‌اند به حسابشان واریز خواهد شد.
صبوری پیش‌بینی کرد: اعتبار تخصیصی برای خسارات باغات و مزارع سرمازده ملکان در سال زراعی گذشته 150 تا 190 میلیارد ریال شود.
سرپرست جهاد کشاورزی ملکان با بیان اینکه از 11 هزار هکتار باغات این منطقه 67 هکتار سال زراعی گذشته زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: حدود 60 درصد باغات و مزارع ملکان سال گذشته بیمه بوده‌اند.
وی ادامه داد: سال زراعی گذشته در اثر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و بارش تگرگ بیش از 95 درصد محصول باغات انگور و مزارع شهرستان ملکان دچار خسارت شده‌اند.
صبوری، با توجه به اهمیت بیمه در کاهش خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه از همه کشاورزان و باغداران ملکانی خواست باغات و مزارع خود را بیمه کنند.
وی گفت: کشاورزان و باغداران ملکانی برای بیمه تا پایان آذرماه فرصت دارند به دفاتر کارگزاری بیمه مراجعه کنند.
صبوری افزود: کار بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ملکان آغاز شده و به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.
وی ادامه داد: سطح زیرکشت محصولات ملکان طی سال زراعی در سال 89 به بیش از 14 هزار هکتار رسید که 11 هکتار آن مربوط به محصولات باغی بود.
سرپرست جهاد کشاورزی ملکان، از تاکداری به‌عنوان شغل اصلی مردم ملکان یاد کرد و افزود: در سال زراعی 89 از 10 هزار هکتار باغات انگور 215 هزار تن انگور و 50 هزار تن کشمش تولید شده است.
صبوری گفت: شهرستان ملکان در تولید انگور  67 درصد استان و هفت درصد کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول