اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان آذر ماه؛

باغداران چهارمحال و بختیاری محصولات خود را بیمه کنند

خبرگزاری فارس: مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باغداران استان تا پایان آذر ماه فرصت دارند محصولات باغی انگور آبی و سیب خود را بیمه کنند.

باغداران چهارمحال و بختیاری محصولات خود را بیمه کنند
حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: باغدارانی که تاکنون موفق به بیمه کردن محصولات خود نشده‌اند تا پایان آذر ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن محصولات خود با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه‌ای در سطح استان اقدام کنند.
وی افزود: بیمه‌پذیری محصولات بادام، گردو، زردآلو، هلو و شفتالو تا پایان دی ماه ادامه دارد.
رحیمی با بیان اینکه فرصت بیمه پذیری محصولات زراعی اعم از گندم و جو آبی و دیم تا 15 آذر ماه است، گفت: کشاورزانی که تاکنون موفق به بیمه کردن محصولات خود نشده‌‎اند در این فرصت اندک می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه‌ای نسبت به این امر اقدام کنند.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط بیمه محصولات کشاورزی و باغی این استان، عنوان کرد: اغلب عوامل خسارت‌زای طبیعی از قبیل سرمای بهاره، سیل، تگرگ، زلزله، طوفان، بارندگی‌های بی‌موقع و مداوم زمان گل دهی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از مجموع حق بیمه افزون بر 80 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند، گفت: برهمین اساس باغداران فقط 20 درصد از کل حق بیمه را به عنوان حق بیمه سهم باغدار پرداخت می‌کنند.
رحیمی بیان کرد: باغداران برای آرامش بیشتر و اطمینان از سرمایه‌گذاری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در باره بیمه محصولات باغی خود و بیمه کردن محصولات خود به شعب بانک کشاورزی و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی در ادامه با اشاره به بیمه محصولات زراعی پاییزه در این استان، گفت: با ابلاغ تعرفه‌های بیمه محصولات زراعی پاییزه و شروع کشت و کار این محصولات برای سال زراعی 91-1390، بیمه محصولات زراعی پاییزه گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم و کلزا در استان آغاز شد.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیمه کشاورزی و لزوم گسترش عملیات بیمه‌ای در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی به زارعین و کشاورزان توصیه می‌شود در مهلت مقرر با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و شعب بانک کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول