اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

28 میلیارد ریال به توسعه راه‌های روستایی خلخال اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: ‌امسال از محل اعتبارات استانی و ملی 28 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل راه‌های روستایی و جبران عقب‌ماندگی‌های این حوزه در شهرستان اختصاص یافته است.

28 میلیارد ریال به توسعه راه‌های روستایی خلخال اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی خلخال که با حضور معاون راه روستایی راه و ترابری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال اخیر با یک روند رو به رشد افزایش اعتبارات راه‌های روستایی مواجه بودیم به طوری که در سال گذشته رقمی حدود 12 میلیارد ریال برای این کار اختصاص یافته بود که امسال با 2.5 برابر شدن این میزان اعتبار یک روند مناسب را در احداث و تکمیل راه‌های روستایی و بهسازی آنها شاهد هستیم.
وی به پایین بودن سرانه آسفالت راه روستایی جنوب استان به ویژه خلخال اشاره کرد و افزود: با عنایت دولت خدمتگزار و توجه ویژه استاندار اردبیل به ارتقای این شاخص‌ها برنامه‌های مناسبی در حوزه راه روستایی اجرایی شده و همچنان نیز این فرآیند با تزریق اعتبارات قابل ملاحظه ادامه دارد.
عبدللهی با اشاره به فعالیت کارخانه‌های متعدد تولید آسفالت در این منطقه تصریح کرد:‌ با بهره‌برداری از دو کارخانه آسفالت در حال احداث این شهرستان ظرفیت تولید آسفالت در این شهرستان به بیش از 500 تن در ساعت می‌رسد که با این اقدام بخش عظیمی از مصرف آسفالت راه‌های روستایی تأمین می‌شود.
فرماندار خلخال خاطر نشان کرد: در کنار آن شاهد فعالیت دو کارخانه دیگر نیز در منطقه هستیم که با بهره‌برداری کامل از آنها هم اکنون عملیات آسفالت‌ریزی در مناطق مختلف شهری و روستایی ادامه دارد.
در این جلسه معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری استان اردبیل نیز با بیان این‌که با تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در دست تکمیل شدن است، اضافه کرد: بیش از یک سوم راه‌های آسفالت موجود شهرستان خلخال در یک سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مهدی صبحی تأخیر به وجود آمده در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را دیر ابلاغ شدن اعتبارات کشوری و سپری شدن فصل کاری اعلام کرد و ادامه داد: با این حرکت نتوانستیم در فصل سرما آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی را داشته باشیم به گونه‌ای که بسیاری از کارهای عمرانی ما با نامساعد بودن شرایط جوی همچنان نیمه‌تمام مانده که انتظار می‌رود در سال آینده این وضعیت تسریع شود.
وی همچنین پیش‌بینی کرد: تا اواخر تیرماه سال آینده بیش از 100 کیلومتر از راه‌های ارتباطی روستایی خلخال آسفالت و در اختیار اهالی قرار گیرد.
صبحی گفت: در صورت آماده بودن زیرسازی از ابتدای سال آینده تمام جاده‌های روستایی بالای 50 خانوار استان اردبیل آسفالت می‌شوند.
 
آغاز عملیات احداث بزرگراه مشگین‌شهر – اهر
در شهرستان مشگین‌شهر نیز عملیات احداث بزرگراه مشگین‌شهر – اهر به همت اداره کل راه و ترابری استان اردبیل آغاز شد.
فرماندار مشگین‌شهر در مراسم آغاز این طرح گفت: عملیات احداث این بزرگراه تحول اساسی در توسعه همه‌جانبه شهرستان مشگین فراهم کرده و در کنار آن تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر – اردبیل نیز که با پیشرفت 35 درصد در حال اجرا است، به این توانمندی‌ها کمک می‌کند.
فتح‌آقا محمداوغلی افزود: ‌امسال علاوه بر اعتبار ملی 1.5 میلیارد تومانی از محل اعتبارات شهرستانی به بخش حمل و نقل شاهد تزریق اعتبارات ملی نیز در این حوزه هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول