اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام می‌شود

بهسازی و روکش آسفالت367 کیلومترراه روستایی در جنوب سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری با اختصاص اعتبار ویژه به بخش راه روستایی، 367 کیلومتر راه بهسازی و روکش آسفالت می‌شود.

بهسازی و روکش آسفالت367 کیلومترراه روستایی در جنوب سیستان‌وبلوچستان
بشیر احمد ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طول کل بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان هزار و 835 کیلومتر بوده که از این میزان 635 کیلومتر آن در سال‌های گذشته انجام شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون بهسازی و روکش آسفالت 367 کیلومتر راه روستایی در حال انجام است و 509 کیلومتر دیگر نیز در دستور کار مراحل بعدی قرار دارد.
معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به خدمات انجام گرفته در منطقه اشاره کرد و گفت: با اقدامات خوبی که دولت عدالت محور نهم و دهم در راستای محرومیت زدایی در منطقه انجام داده خوشبختانه دیگر واژه محرومیت در این منطقه معنایی ندارد.
ستوده ادامه داد: دولت با توجه ویژه‌ای که به نقاط محروم کشور داشته است توانسته نور امید را در دل مردم زنده کند.
وی افزود: عملیات 17 کیلومتر بازگشایی و 10 کیلومتر شن ریزی راه‌های روستایی استان نیز در سال‌جاری انجام شده است.
معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه پروژه‌های در دست اجرای امسال نیز گفت: 205 پروژه استانی و 250 پروژه ملی  در حوزه استحفاظی جنوب استان در حال اجرا است.
ستوده یادآور شد: طول کل آسفالت راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان، 2 هزار و 600 کیلومتر است که درصد برخورداری روستاییان از محورهای آسفالت شده به 30 درصد می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: طول راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان، 8 هزار و 660 کیلومتر بوده که بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه ساخته نشده وجود دارد که اولویت نخست اداره کل راه و ترابری جنوب استان، احداث 2 هزار کیلومتر از 5 هزار کیلومتر باقی مانده است.
معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه اعتبارات ابلاغی مرحله نخست سال 90 ضمن اعلام رشد 100 درصدی اعتبارات راه روستایی گفت: بالغ بر 43 میلیارد تومان به طرح‌های راه روستایی جنوب استان اختصاص داده شده که 277 میلیارد ریال استانی و 216 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.
ستوده همچنین افزود:  احداث 669 کیلومتر راه روستایی توسط دو شرکت جهاد نصر کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در جنوب این استان در حال اجرا است.
وی به اهمیت توسعه راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: توسعه محورهای روستایی ارتقاء و بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب روستایی را به دنبال دارد و با توجه به اینکه منطقه بلوچستان قطب کشاورزی در تولید محصولاتی از جمله خرما، گندم، جو و ... است بهسازی راه‌های روستایی سهولت انتقال این محصولات را به سایر نقاط فراهم و رضایت مندی مردم محروم را از نظام و دولت عدالت محور در بر خواهد داشت.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول