اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد

تشییع پیکر 2 شهید گمنام در مازندران/ برگزاری یادواره‌ خلبان کشوری

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

تشییع پیکر 2 شهید گمنام در مازندران/ برگزاری یادواره‌ خلبان کشوری
سید مهدی کیاالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با اربعین سالار شهیدان کربلا در شهرستان نکا خبر داد.
وی تصریح کرد: این دو شهید گمنام از شهدای علمیات والفجر 8 هستند که پیکر‌های پاکشان در تفحص توسط سربازان گمنام دفاع مقدس در منطقه علمیاتی فاو شناسایی شد.
سرپرست بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه این دو شهید بزرگوار هنگام شهادت 19 و 22 ساله بودند خاطرنشان کرد: مراسم شب وداع شهدای گمنام در 23 ی ماه سال جاری در مسجد جامع شهرستان نکا برگزار می‌شود.
این مسئول یادآور شد: شهدای گمنام دفاع مقدس از مقابل ساختمان سپاه در شهرستان نکا تشییع و در محل یادمان شهدای گمنام واقع در ابتدای خیابان عملیه جنب نکارود به خاک سپرده می‌شوند.
کیاالحسینی در ادامه از برگزاری یادواره‌ امیر خلبان سرلشکر کشوری و 150 شهید بخش کیاکلا خبر داد و بیان داشت: یادواره شهدای بخش کیاکلا همزمان با سالروز شهادت نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری در سال 1322 در کیاکلا چشم به جهان گشود و در سال 1351 به استخدام هوانیروز درآمد.
شهید کشوری در آشوب‌های غرب همگام با شهید شیرودی پیشتاز مبارزه با استکبار بود و این خلبان تیزپرواز آسمان‌های غرب و جنوب ایران در 15 آذرماه سال 1359 همراه با دیگر بالگردهای هوانیروز ده‌ها تانک و نفربر عراق را به آتش کشید و خیل بی‌شماری از نیروهای دشمن را به هلاکت رساند.
بالگرد شهید کشوری در بازگشت از منطقه عملیاتی در تنگه‌ میمک ایلام مورد اصابت راکت دو میگ عراق قرار گرفت و شربت شهادت را نوشید.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول