اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد

مرگ 3 نفر بر اثر برق‌گرفتگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از مرگ سه نفر بر اثر برق گرفتگی در 9 ماه نخست امسال در استان خراسان جنوبی خبر داد.

مرگ 3 نفر بر اثر برق‌گرفتگی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: کل افراد فوت شده بر اثر برق‌گرفتگی در 9 ماه نخست امسال مرد بوده‌اند که در ماه‌های فروردین، خرداد و تیر تعداد یک نفر بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد متوفیات ناشی از برق‌گرفتگی در سال‌های 1388و 1389 به ترتیب 9 و 3 نفر بوده است.
نورس بیان داشت: از این افراد در سال 1388 دو نفر زن و هفت نفر مرد و در سال 1389 هر سه نفر مرد بوده‌اند که حاکی از کاهش 66.7 درصدی آمار سال 89 نسبت به سال 88 است.
وی یادآور شد: تعداد افراد فوت شده بر اثر برق‌گرفتگی سال 1388 در ماه‌های اردیبهشت و مرداد یک نفر و ماه‌های آبان و اسفند به ترتیب پنج و دو نفر بوده به طوری که در سال گذشته این تعداد در ماه‌های اردیبهشت، آبان و بهمن هر کدام با یک نفر به وقوع پیوسته است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان بیرجند با دو نفر بیشترین و فردوس با یک نفر کمترین آمار تلفات برق‌گرفتگی در 9 ماه نخست امسال در بین شهرستان‌های استان را داشته‌اند.
نورس خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور استان خراسان جنوبی در سال‌های 1388 و 1389 به ترتیب رتبه چهارم و 28 کشوری را در بین استان‌ها از نظر متوفیان ناشی از برق‌گرفتگی به خود اختصاص داده است.
 
*پزشکی قانونی سرایان به ساختمان جدید انتقال می‌یابد
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی همچنین از انتقال پزشکی قانونی سرایان به مکان جدید با فضای کاری مناسب و استاندارد در محل ساختمان فرمانداری آن شهرستان خبر داد.
نورس ادامه داد: این ساختمان در حال حاضر در دست تعمیرات و آماده‌سازی است که با پیگیری‌های انجام شده اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی و همکاری فرمانداری سرایان، پزشکی قانونی آن شهرستان به زودی از یک فضای استیجاری کوچک و فاقد استانداردهای لازم به محل مناسب مستقر در ساختمان فرمانداری سرایان انتقال می‌یابد.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی و انتقال پزشکی قانونی سرایان به موقعیت جدید شاهد ارائه خدمات بهتر و شایسته به مردم شریف منطقه خواهیم بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول