اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهانزاده:

امکانات لازم در اختیار قشر تئاتری جامعه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: یک بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما در کشور گفت: کسانی که مسئولیت فرهنگی دارند باید با تمام وجود امکانات لازم و کافی را در اختیار قشر تئاتری جامعه قرار دهند تا هنر اصیل تئاتر مختص یک شهر یا یک منطقه نشود.

امکانات لازم در اختیار قشر تئاتری جامعه قرار گیرد
جمشید جهانزاده امروز در حاشیه نمایش تئاتر  "شلیک سوم" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نقش تأثیرگذار تئاتر در بیان مسائل مختلف اظهار کرد: مشخصه و قدرت تئاتر در هر دوره‌ای از زمان دچار تغییر می‌شود به طوری که در 40 سال گذشته با توجه به فعال نبودن تلویزیون و سینما این هنر به عنوان یک جریان قدرتمند نقش بسزایی را در بیان مسائل، مشکلات و واقعیت‌های جامعه ایفا کرده است.
وی افزود: در حال حاضر حفظ موجودیت تئاتر یک مسئله مهم تلقی می‌شود لذا شرایط کافی برای نمایش و جذب تماشاگر قبل از القای پیام مورد نظر باید مد نظر مدیران فرهنگی و افراد ذی‌ربط در حوزه هنر قرار گیرد.
پیشکسوت و بازیگر تئاتر و سینمای کشور با اشاره به برخی از مشکلات تصریح کرد: هنرمندان باید تأمین اقتصادی و مالی شوند چرا که در غیر اینصورت فعالان تئاتر در شهرستان‌ها مجبور به ترک دیار خود شده و به شهرهای بزرگ رو می‌آورند که این موضوع مانع ارتقای هنرمندان شهرستانی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که در شهرهای کوچک و مناطق مختلف کشور مسئولیت فرهنگی دارند باید با تمام وجود امکانات لازم و کافی را در اختیار قشر تئاتری جامعه قرار دهند تا هنر اصیل تئاتر مختص یک شهر یا یک منطقه نشود.
جهانزاده گفت: اگر تئاتر در کشور به عنوان یک دغدغه فرهنگی تلقی شود این هنر باید به صورت آکادمیک در مدارس و مقاطع ابتدایی مورد تدریس قرار بگیرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول