اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد هنرهای نمایشی کرمان خبر داد

اکران 18 فیلم تئاتر برتر جهان در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان گفت: 18 فیلم تئاتر برتر ایران و جهان در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان اکران شد.

اکران 18 فیلم تئاتر برتر جهان در کرمان
بابک دقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به عملکرد واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان در 9 ماه سال جاری اظهار داشت: هجدهمین سوگواره استانی تعزیه در اردیبهشت 90 و در ایام فاطمیه در تعزیه‌خانه کرمان برگزار شد.
وی افزود: 9 مجلس تعزیه توسط هنرمندان استان کرمان در قالب مسابقه در این سوگواره اجرا شد و آثار سوگواره را سید عظیم موسوی داوری کرد.
دقیقی با اشاره به پخش فیلم‌های تئاتر ایران و جهان در کرمان بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری و در روزهای شنبه فیلم‌های مذکور در سینما اندیشه حوزه هنری استان کرمان اکران شد.
وی تصریح کرد: 18 فیلم تئاترهای شاخص اکران شده در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان جزو آثار شاخص ایران و جهان به ‌شمار می‌آیند.
دقیقی خاطرنشان کرد: مجلس های تعزیه در 9 ماه گذشته به مناسبت‌های مختلف با حمایت حوزه هنری استان کرمان به صورت گسترده و در مناطق مختلف اجرا شد.
وی عنوان کرد: اجرای عمومی نمایش «پایین و بالا» از تولیدات حوزه هنری استان کرمان به مدت هفت شب در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمان انجام شد.
دقیقی انتشار کتاب «فرهنگ انسان‌شناسی تئاتر» با 2 هزار و 500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر را از دیگر برنامه‌های واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان در 9 ماه سال جاری ذکر کرد.
وی بیان کرد: نمایش‌های خیابانی و بخش کودک و نوجوان تئاتر ماه در حوزه هنری کرمان بازبینی شد.
دقیقی افزود: جشنواره استانی تئاتر ماه با حضور چهار گروه نمایش به مدت سه روز به صورت رقابتی در کرمان برگزار شد و بر اساس نظر هئیت داوران نمایش «دویدن با کفش‌های زیتونی در روز شنبه» کاندید حضور در هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه شد.
وی گفت: همچنین بازخوانی 18 متن نمایش متقاضی در جشنواره سراسری تئاتر ماه در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان مورد بازخوانی قرار گرفت و سپس به ستاد جشنواره ارسال شد.
دقیقی از اجرای نمایش «دویدن با کفش‌های زیتونی در روز شنبه» در بخش صحنه‌ای و نمایش «گاوی که می‌خواست، شیر باشد» در بخش کودک و نوجوان جشنواره سراسری تئاتر ماه خبر داد.
وی اظهار داشت: نمایش «دویدن با کفش‌های زیتونی در روز شنبه» موفق به کسب رتبه برتر در بازیگری مرد و همچنین رتبه‌های دوم و سوم در زمینه نویسندگی و کارگردانی شد.
دقیقی عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی سه روزه نمایش «گاوی که می‌خواست، شیر باشد» با حضور استاد دولت‌آبادی با اعضای گروه در کارگاه نمایش حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.
وی با بیان اینکه نمایش «پرده گلدار» در کرمان و نمایش «واگویه‌های شمر» در تماشاخانه مهر تهران اجرای عمومی شد، بیان کرد: این دو اثر از تولیدات حوزه هنری استان کرمان است.
دقیقی از اجرای طرح پژوهشی «درآمدی بر تئاتر پیرامون» در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان در 9 ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: فراخوان سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان کرمان منتشر شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول