اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور استاندار سمنان مطرح شد

پاداش بازنشستگان سمنانی به موقع پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: در نشستی با حضور استاندار سمنان و معاونان وی اعلام شد که بازنشستگان استان سمنان خیالشان راحت باشد؛ چرا که پاداش پایان خدمت و حق مرخصی‏های خود را به موقع دریافت می‏کنند.

پاداش بازنشستگان سمنانی به موقع پرداخت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مفید غلامی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان که با حضور شماری از مدیران دستگاه‏های اجرایی این استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: توزیع اعتبارات هزینه‏ای و عمرانی و تصویب و ابلاغ آن و همچنین مبادله موافقتنامه، تشریح فعالیت‏های انجام شده در کمیسیون ماده 215 و ارایه گزارش از طرح‏های نهایی شده این کمیسیون، ارایه گزارش از فعالیت‏های پدافند غیرعامل در استان سمنان و همچنین ارایه گزارش عملکرد درآمدی استان و وضع اعتبارات و جذب آن از مهم‏‎ترین دستور کارهای جلسه امروز شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان سمنان است.
 
* لایحه بودجه قبل از سال 91 تصویب شود
غلامی تصریح کرد: لایحه بودجه کل کشور روز گذشته بسته شده است و امیدواریم تا قبل از آغاز سال 91 در مجلس مطرح و تصویب شود و همچون پارسال به سال آینده موکول نشود.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان در ادامه افزود: اعتبارات هزینه‏ای سال 90 در استان سمنان رشد خوبی داشت؛ اما بین دستگاه‏های اجرایی این استان تفکیک نشد.
غلامی افزود: 8.5 میلیارد تومان برای ساماندهی وضع بازنشستگان در استان سمنان نگه داشته شد؛ چرا که پرداخت پاداش پایان خدمت و حق مرخصی‏های بازنشستگان پیش از این به معضلی در استان سمنان تبدیل شده و بر روی زمین مانده بود.
وی ادامه داد: با این حال ضوابط اجرایی اجازه توزیع این اعتبارات را نمی‏داد و اگر هم بین دستگاه‏های مختلف این اعتبارات را توزیع می‏کردیم، آنها اجازه هزینه‏کرد آن را نداشتند.
 
* توزیع 2 میلیارد تومان برای ساماندهی وضع بازنشستگان
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان اضافه کرد: از مجموع 8.5 میلیارد تومان اعتبار به این نتیجه رسیدیم که نمی‏توان تا پایان سال همه آن را جذب کرد و اطلاعات ارسالی از سوی دستگاه‏های اجرایی نشان می‏داد که امسال این تعداد بازنشسته به افتخار بازنشستگی نایل نمی‏شوند.
غلامی ادامه داد: امسال 2 میلیارد تومان از این اعتبار بین دستگاه‏های مختلف اجرایی در استان سمنان توزیع می‏شود و معیار این تقسیمات نیز ایجاد تعادل بین دستگاه‏هاست تا همه نهادهای اجرایی به میانگین نزدیک شوند و به طور کلی می‏توان گفت که به همه معیارها در این زمینه توجه شده است.
وی همچنین با بیان اینکه یک میلیارد و 900 میلیون تومان از این اعتبارات هزینه شده است، استانداری سمنان، ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، اداره‌کل بازرسی، پزشکی قانونی، اوقاف و امور خیریه، زندان‏ها و اقدامات تامینی و تربیتی و... را از جمله دستگاه‏های بهره‏مند از این اعتبارات اعلام کرد.
 
* 60 درصد اضافه دریافتی دستگاه‏های زیر نظر قوه قضاییه
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان ادامه داد: امسال دستگاه‏های زیر نظر قوه قضاییه در استان سمنان 60 درصد اضافه دریافتی داشته‏اند و با توجه به عنایت ویژه‏ای که دولت به این دستگاه‏ها دارد، امسال تمام اعتبارات آنها به طور کامل اختصاص می‏یابد.
غلامی همچنین خطاب به مدیرانی که در رابطه با بازنشستگان ماه‏های آتی از وی سؤال می‏کردند، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و دستگاه‏های اجرایی برای افرادی که بازنشسته می‏شوند، احکام مربوطه را صادر کنند و رونوشت آن را به استانداری سمنان ارائه دهند تا ظرف مدت یک هفته اعتبار مورد نیاز در این زمینه ابلاغ شود.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول