اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

هیچ فردی قول پرداخت کامل حقوق بازنشستگان را نمی‌تواند بدهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم مبارکه در مجلس با رد امکان انحلال صندوق فولاد کشور گفت: هیچ فردی و از جمله من نمی‌تواند قول 100 درصد برای پرداخت حقوق بازنشستگان ذوب‌آهن را بدهد، اما به عنوان نماینده مردم در مجلس به هیچ عنوان رفع این مسئله را رها نمی‌کنم.

هیچ فردی قول پرداخت کامل حقوق بازنشستگان را نمی‌تواند بدهد
علی محمد موسوی مبارکه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در کمیسیون اجتماعی سه‌شنبه هفته گذشته که بنا بود وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشته باشند، وزرا به دلیل شرکت در شورای پول و اعتبار حضور خود در این کمیسیون را لغو کردند، اظهار داشت: پیشنهادی که در این جلسه مطرح شد همان از سر گرفتن روال پیشین شرکت‌های فولادی برای پرداخت سهم خود به صندوق فولاد کشور است.
وی ادامه داد: مشکل حقوقی که برای جریمه شرکت‌های فولادی واگذارشده به بخش خصوصی وجود داشت در اجرای این قانون برطرف شد و مقرر شد به صورت موقت تا پایان سال جاری مسئله حقوقی نیز رفع شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد دیگری که مورد تایید وزیر اقتصاد و دارایی نیز قرار گرفت این بود که در بودجه سال 91 یک ردیف اعتباری‌ برای پرداخت به صندوق فولاد کشور از سوی دولت در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه شرکت‌های فولادی تا پایان سال سهم خود برای حقوق بازنشستگان را باید پرداخت کنند، افزود: پیشنهاد دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت ارائه لایحه یا طرحی برای اجرای طرح سنگ آهن و واریز درآمد آن به خزانه بود که پس از تصویب آن، برداشت از خزانه ممکن می‌شود و منع قانونی که اکنون وجود دارد از بین می‌رود.
موسوی مبارکه اظهار داشت: در آن جلسه همچنین مصوب شد دو معدن به این منظور مشخص شود تا در بودجه 91 برداشت از درآمد آن به تصویب برسد.
وی با اشاره به اینکه اجرایی نشدن ماده 33 برای کمک دولت به این دلیل که وزیر اقتصاد گفته است اگر دولت با این طرح موافقت کند به این معنا است که دولت بدهی دارد و ما این مسئله را قبول نداریم، افزود: دلیل ما این بود که پیش از تشکیل صندوق فولاد 38 سال کسورات بازنشستگان به حساب دولت واریز می‌شده و این پول باید در حساب شرکت ملی فولاد باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعدادی از بازنشستگان از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده‌اند و برخی از آنها نیز از تأمین اجتماعی عضو صندوق فولاد شده‌اند و تمامی این فشارها سبب بدهکاری دولت شده است.
وی با بیان اینکه اگر از محل تبصره 5 ماده 109 نظام هماهنگ حقوق و ماده 112 آئین‌نامه استخدامی فولاد مطالبات بازنشستگان پرداخت شود کمک بزرگی به بازنشستگان ذوب‌آهنی می‌شود، گفت: به منظور رفع مشکلات صندوق فولاد همچنین نامه‌ای از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور نیز نوشته شده است.
موسوی مبارکه تصریح کرد: صندوق فولاد منحل شدنی نیست و هرچه که از حقوق کارکنان فولادی کسر شود به این صندوق واریز می‌شود.
وی همچنین در پایان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا می‌توان با صحبت‌هایی که با دولتمردان از سوی نمایندگانی که دو سال این مسئله را پیگیری کرده‌اند به بازنشستگان قول داد که مشکل عدم پرداخت حقوق یا پرداخت نامنظم بازنشستگان ذوب‌آهنی برطرف شده است، اظهار داشت: هیچ فردی و از جمله من نمی‌تواند قول 100 درصد بدهد چرا که کار تا 100 درصد نتیجه خود پیش نرفته اما من به عنوان نماینده مردم در مجلس به هیچ عنوان رفع این مسئله را رها نمی‌کنم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول