اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بازنشستگان ذوب ‌آهن اصفهان:

کمیسیون اقتصادی مجلس زیر بار مشکلات بازنشستگان ذوب آهن نرفت

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بازنشستگان ذوب ‌آهن اصفهان گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس زیر بار مشکلات بازنشستگان ذوب آهن نرفت و قرار شد این مسئله به کمیسیون اجتماعی سوق یابد.

کمیسیون اقتصادی مجلس زیر بار مشکلات بازنشستگان ذوب آهن نرفت
ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار بود امروز ساعت 3 بعدازظهر نشستی را با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت به منظور رسیدگی به حقوق معوقه بازنشستگان ذوب‌ آهن و کسری صندوق فولاد برگزار کند، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی صبح امروز به ما خبر داد این کمیسیون زیر بار بررسی این موضوع نمی‌رود و این مشکل را به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.
وی ادامه داد: وزیر اقتصاد و دارایی با دلایل واهی از پاسخگویی در مورد کسری صندوق فولاد طفره رفته است و با خصوصی خواندن این صندوق مسئله را به دیگر نهادها واگذار کرده است.
رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی ذوب‌آهن خاص بوده، اما خصوصی نیست، افزود: کسوراتی که طی این سال‌ها از حقوق بازنشستگان ذوب‌آهن به صندوق واریز شده به دولت وارد شده است اما آیا وزیر اقتصاد در بدنه دولت جوابگو این مشکل هست یا خیر.
وی ادامه داد: هفته گذشته مقرر شد جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی برگزار شود اما امروز با حضور ما در مجلس پاسخ دیگری دریافت کردیم.
دستمزد در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه کسی پاسخگوی معترضان امروز در مقابل کانون بازنشستگان است، افزود: بازنشستگان ذوب‌آهن حق چنین اعتراضی را دارند اما همچنان از وزیر گله داریم.
وی همچنان در پاسخ به این پرسش که منابع جمع‌آوری صندوق طی سال‌ها چگونه یکشنبه به صفر می‌رسد، افزود: سازمان حسابرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده است که مبلغ 7هزار و 300 میلیارد تومان صندوق فولاد به حساب دولت رفته است و دولت باید پاسخگو باشد.
وی در پایان افزود: بازنشستگان ذوب‌آهن به دلیل عدم دریافت حقوق خود محرم امسال شرمنده امام حسین (ع) شدند و قادر به ادای نذورات خود نیستند.
به گزارش فارس، با ادامه تجمع کارکنان بازنشسته ذوب‌آهن که از صبح امروز در مقابل کانون بازنشستگان آغاز شده است نیروی انتظامی برای متفرق کردن بازنشستگان به میدان آمده است.
این گزارش در ادامه می‌افزاید مأموران نیروی انتظامی با توجه به اینکه در پی ادامه اعتراضات بازنشستگان پاسخی از سوی هیچ یک از مسئولان دریافت نکردند تعدادی از بازنشستگان معترض اقدام به نشستن در وسط خیابان کردند که این عمل آنها با تذکر مأموران نیروی انتظامی برای پراکنده کردن معترضان روبرو شد.
با وجود تذکرات فراوان مأموران نیروی انتظامی معترضان همچنان به نشستن در وسط خیابان ادامه دادند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول