اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

عضویت 1100 نفر در صندوق حمایت از هنرمندان

خبرگزاری فارس: قائم مقام صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همدان گفت: تاکنون یک هزار و 100 نفر عضو صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان شده‌اند.

عضویت 1100 نفر در صندوق حمایت از هنرمندان
داود ابوترابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان استان همدان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 100 نفر از هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان عضو صندوق شده‌اند که از این تعداد 780 نفر از واجدان شرایط از بیمه تأمین اجتماعی و تعداد 530 نفر نیز از تسهیلات وام این صندوق بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: در این راستا متقاضیان از تمام خدمات بیمه شامل دفترچه درمانی، از کارافتادگی، بازنشستگی و... استفاده می‌کنند.
قائم مقام صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همدان گفت: در طرح بیمه تأمین اجتماعی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، افراد واجد شرایط هشت درصد حق‌الزحمه بیمه را خود پرداخت کرده‌ و مابقی نیز توسط صندوق هنرمندان پرداخت می‌شود.
وی تعداد بیمه‌شدگان سال جاری را 150 نفر دانست و ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان همدان 155 نفر از خدمات بیمه تکمیلی صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران بهره‌مند شده‌اند.
به گفته ابوترابی در 9 ماهه سال جاری حدود 135 نفر با ارسال مدارک و سوابق خود به این صندوق کارت عضویت دریافت کرده‌اند که علاوه بر آن پرونده عضویت تعداد 25 نفر نیز در دست اقدام است که با انجام مقدمات کاری، تا پایان سال عضو این صندوق خواهند شد تا از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت اعطای وام به متقاضیان گفت: خوشبختانه امسال در این زمینه با جهش خوبی مواجه بوده‌ایم به طوری که در سال جاری 125 نفر مصوبات تسهیلات خود را دریافت کرده و با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق مرکزی به تعداد 50 نفر دیگر نیز تسهیلات اعطا خواهد شد.
قائم مقام صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همدان خاطرنشان کرد: نحوه پرداخت وام به متقاضیان بر اساس سابقه هنری و کاری آنها بوده و تا سقف 3 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و در اقساط بلندمدت اقدام می‌شود. 
وی در پایان ضمن تشکر از زحمات آقای بیات کارشناس صندوق، ابراز داشت: صندوق حمایت از هنرمندان آماده ارائه خدمات و تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر صندوق واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا مراجعه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول