اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نقاش و کاریکاتوریست اصفهانی:

کپی‎برداری هنرمندان را تنبل کرده است

خبرگزاری فارس: یک نقاش و کاریکاتوریست اصفهانی گفت: کپی‌برداری از آثار هنرمندان سبب آلودگی محیط هنری شده است و این امر همچنین تنبلی و کور شدن خلاقیت هنرمندان را به بار می‎آورد.

کپی‎برداری هنرمندان را تنبل کرده است
شیوا جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال‎های اخیر تعداد افرادی که در کشور خودمان و یا در کشورهای دیگر به طراحی کاریکاتور بدون شرح روی آورده‎اند بسیار زیاد شده است.
وی افزود: عده دیگری از افراد که به این هنر انتقادی روی می‎آورند، به دلیل شرکت در مسابقات کاریکاتور بهره‎برداری‎های نادرستی از آثار دیگر هنرمندان به عمل می‎آورند و به اصطلاح عامه کپی‎برداری می‎کنند، که این امر هنرمندان ما را تنبل بار می‎آورد.
یک نقاش و کاریکاتوریست اصفهانی با بیان این مطلب که کپی‎برداری و عدم امانت‎داری در آثار هنرمندان سبب آلودگی محیط هنری شده است، بیان داشت: آلودگی محیط هنری به هیچ‎وجه به نفع هنرمندان نیست، زیرا پس از مدتی آفرینش و خلق آثار هنری کم می‎شود و تنها تکرار می‎ماند.
وی ادامه داد: شباهت در آثار  هنری به دلیل ناآگاهی بعضی از مسئولان هنری صورت می‌گیرد، اما در عین حال نیز ما هنرمندان زیادی در این عرصه داریم که در بی‎توجهی فراوان امید خود را از دست می‎دهند و ذوقشان کور می‎شود.
جوکار با اشاره به این نکته که ایرانیان به پشتوانه گذشته خود یک فرهنگ غنی دارند که کمتر ملیتی در جهان از آن برخوردار است، گفت: نباید گذاشت فرهنگ و هنر غنی ایران دستخوش تاریکی‎ و تکرار شود بلکه باید روز به روز شکوفا شده و به دنیا معرفی شود.
وی اضافه کرد: هنرمند کسی است که قدرت دریافت و ضبط لحظات خاص را داشته باشد و دریافت‎های خود را به وسیله زبان مربوط به زمان ارائه دهد و این امر نیازمند یک دید سالم و صادقانه است.
این هنرمند اصفهانی در ادامه با بیان اینکه دنیا رو به جلو حرکت می‎کند و جریان دارد، تصریح کرد: تمام عناصر برای ادامه حیات و تکامل باید با زمان حرکت کنند، پس لازم است که آثار هنرمندان ما هم رو به جلو حرکت کند و به روز شود، اما برخی هنرمندان از نیروی خلاقیت خود استفاده نمی‎برند و از افکار و اندیشه‎های دیگران استفاده نامطلوب می‎برند که این کار بسیار ناپسند است و باید از آن جلوگیری شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول