اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

نقاشی دیوارهای قم با استفاده از هنرمندان استانی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: نقاشی دیوارهای شهری با استفاده از هنرمندان استانی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و شناسایی آنها در میادین و معابر منتسب به شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین نورپردازی میادین و پل‌ها از جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهری است.

نقاشی دیوارهای قم با استفاده از هنرمندان استانی
جهانبخش نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت فرهنگ زیباسازی شهری در قم اظهار داشت: زیباسازی برآیند یک فرهنگ، ذوق و علایق روانشناختی است که از علایق مردم و نتایج روانشناختی حاصل از آن به دست می‌آید.
وی افزود: در حال حاضر شاخصی برای ارزیابی زیبایی و زیباشناسی سیمای شهری در دست نداریم و این علت سبب شده است تا نتوانیم طرح و برنامه‌ریزی مناسبی برای عملکرد زیباسازی شهر داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: به منظور درک شاخص‌های زیبا شناختی نیازمند بهره‌گیری و استفاده از نظرات مشاوران متخصص در عرصه زیباشناسی شهری با توجه به علایق مردم هستیم تا بتوان با بهترین شیوه به سوی ساخت و ساز مدل‌های زیبا با الگوهای اسلامی در نما و مبلمان شهری حرکت کنیم.
وی تعامل با مردم در ارائه این طرح را مهم دانست و تاکید کرد: باید نیاز و علاقه مردم را شناخت و این ارتباط با مردم باید در قالب آموزش شهروندی صورت پذیرد و از تمام امکانات ارتباطی در این زمینه بهره گرفت.
نجف‌زاده گفت: سازمان زیباسازی با به کارگیری مدیران و کارشناسان حوزه زیباشناسی و برگزاری کلاس‌های آموزشی گام موثری در طراحی مدرن و جدید شهری در استان قم برمی‌دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: نقاشی دیوارهای شهری با استفاده از هنرمندان استانی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و شناسایی آنها در میادین و معابر منتسب به شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین نورپردازی میادین و پل‌ها از جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهری است.
وی در ادامه به مشارکت و همیاری مردم در اجرای طرح‌های زیباسازی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل کندی عملیات زیباسازی شهری در قم محدودیت‌های نیروهای متخصص در راستای اجرای طرح‌های کلان‌شهر است که با همکاری شهردار قم شاهد تحول شگرفی در این بخش خواهیم بود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر توجه به حفظ و نگهداری اموال عمومی، ایجاد نماهای ساختمانی و اماکن تجاری شکیل و تابلوهای تبلیغاتی مناسب در شهر نباشد، به طور یقین نتیجه و بازده نامطلوبی در شهر به جای خواهد گذاشت.
وی بیان داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح حفظ سلامت روان شهر و جامعه است که اگر هر یک از بازوان زیباسازی شهری وظائف ذاتی و قانونی خود را به نحو مطلوبی به انجام نرسانند شهر و جامعه مورد هجمه و در معرض آسیب قرار می‌گیرد.
نجف‌زاده اذعان کرد: رفع نازیبایی‌ها و سلیقه‌ای عمل کردن در بحث زیباسازی، پیاده‌روسازی در نقاط پرتردد شهری به خصوص مناطق محروم با طراحی فضای معماری ایرانی اسلامی و استانداردسازی ویژه این طرح از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قم خواهد بود.
وی ابراز داشت: از آنجایی که مصرف‌کننده نهایی این طرح خود مردم هستند، امید است بتوان با مشارکت و همیاری نخبگان، هنرمندان و اساتید فعال دانشگاه‌ها طرحی برگرفته از علم، خلاقیت و تجربه را با گامی استوار در راستای جلب رضایت شهروندان برداریم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم در پایان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند به منظور ارائه طرح‌ها و پیشنهادات خود در سازمان زیباسازی حضور یافته و یا با سامانه 137 تماس گرفته و در اجرای هر چه بهتر این طرح  شهرداری را یاری کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول