اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید ویتامین A در پارک زیست‌فناوری قشم

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه پارک زیست‌فناوری قشم با کشت جلبک، ویتامین A به دست آورد.

تولید ویتامین A در پارک زیست‌فناوری قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، عضو هیئت علمی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم گفت: در آزمایشگاه میکروبیولوژی این پارک با کشت ریزجلبک‌هایی که در آبگیرها و زمین‌های شور جزیره قشم موجود است رنگ دانه حاوی ویتامین A قابل استفاده در صنایع غذایی به دست آمده است.
فاطمه قادری اردکانی در این خصوص بیان داشت: همچنین در این آزمایشگاه یک جلبک سبزآبی که دارای پروتئین به میزان بالاست، در مقیاس نیمه‌صنعتی کشت می‌شود.
وی پرورش یک نوع قارچ به نام قارچ شیری را از دیگر فعالیت‌های علمی این آزمایشگاه اعلام کرد و یادآور شد: این نوع قارچ که در دما و رطوبت بالا رشد می‌کند، سازگاری بسیار خوبی با آب و هوای جزیره قشم دارد.
به گفته عضو هیئت علمی پارک زیست‌فناوری خلیج فارس قشم با رواج کشت این نوع قارچ در جزیره قشم، مردم این جزیره می‌توانند از قارچ تازه استفاده کنند. 
قادری با اشاره به اینکه قارچ شیری خاصیت دارویی هم دارد، اذعان داشت: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در قشم می توانند برای تولید انبوه آن اقدام کنند. 
وی در پایان از برگزاری کلاس آموزشی ویژه پرورش قارچ خوراکی و پرورش جلبک در این پارک خبر داد.
انتهای پیام/ن30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول