اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نمایشگاه‌ کتاب حوزه تازه‌های نشر حوزوی را معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نمایشگاه‌ تخصصی کتاب حوزه ضمن برقراری ارتباط با مخاطب، منابع و تازه‌های نشر را معرفی می‌کند.

نمایشگاه‌ کتاب حوزه تازه‌های نشر حوزوی را معرفی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی اظهار کرد: حوزه علمیه در زمینه تدوین کتاب بسیار فعال بوده و از دیرباز یکی از مکان‌هایی است که بیشترین آثار و تحقیقات را در حوزه نشر و کتاب داشته است و بیشترین سهم مطالعه را حوزویان داشته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: کتاب نقش کلیدی و اساسی در حوزه‌های علمیه دارد و مولود مبارکی از حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به کتاب‌های منتشر شده از سوی حوزه علمیه گفت: انتظار علمی محض از کتاب‌های حوزه علمیه می‌رود، بنابراین باید کتاب‌هایی که از سوی استادان و نویسندگان حوزوی منتشر شده و در بازار نشر عرضه می‌شود علمی، استدلالی و برهانی باشد.
وی ادامه داد: نویسندگان باید متناسب با نیاز زمان و ذائقه مخاطب، تنوع، اثرگذاری و مشکلات اجتماعی را در نظر گرفته و با توجه به منابع متقن و معتبر به تدوین آثار بپردازند.
موسوی خاطر نشان کرد: کتاب‌های کشکولی کمتر می‌تواند اثرگذار باشد و نمی‌تواند دردهای علمی جامعه را درمان کند.
وی عنوان داشت: کتب علمی مانند الغدیر و بحارالانوار که به حوزویان به ارث رسیده تاکنون نقش‌آفرین و اثرگذار بوده است و برکات فراوانی داشته و اکنون از انوار علمی این کتاب‌ها بهره‌مند می‌شویم.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: لازم است نویسندگان در عرصه نویسندگی به روز شده و کتاب‌ها را متناسب با فضای روز و ذائقه مخاطب بنویسند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های دائمی و سالانه کتاب و نشر حوزه گفت: با برپایی این نمایشگاه‌ها آثار حوزه ارائه شده و عموم مردم با بازدید، از این منابع به خوبی استفاده می‌کنند.
موسوی یادآور شد: نمایشگاه‌های کتاب ضمن برقراری ارتباط با مخاطب، منابع و منشورات جدید را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول