اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

کتابخانه‌های عمومی اعتبار دولتی ندارند/منابع مالی برای کتابخانه‌ها تعریف شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی هیچ اعتبار دولتی ندارند، گفت: باید منابع مالی برای مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان تعریف شود.

کتابخانه‌های عمومی اعتبار دولتی ندارند/منابع مالی برای کتابخانه‌ها تعریف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدابراهیم افشاری دوشنبه‌شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور اظهار داشت: باید فضای مناسبی برای مطالعه مردم ایجاد کنیم.
وی عدم وجود پشتوانه مالی را مهم‌ترین مشکل در بخش کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی عنوان کرد و گفت: از ناحیه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هیچ حمایت مالی از این مجموعه صورت نمی‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به صورت خودگردان اداره می‌شود و از مرکز هیچ اعتباری اختصاص پیدا نمی‌کند و امور کتابخانه‌ها از محل اعتبارات استانی اداره می‌شود.
افشاری با بیان اینکه براساس قانون باید نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به امور کتابخانه‌های عمومی اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: وضعیت شهرداری‌های استان ما نیز مشخص است و درآمد چندانی ندارند و نمی‌توان به شهرداری‌ها نیز فشار آورد.
وی ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات شهرداری‌های استان تاکنون کمک‌های زیادی را در مورد توسعه کتابخانه‌های عمومی استان انجام داده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی راه حل مشکلات مالی کتابخانه‌های استان را اختصاص محل‌هایی برای تأمین اعتبار مورد نیاز در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از این محل‌ها می‌تواند اعتبارات فرهنگی اختصاص یافته به استان باشد.
افشاری با اشاره به برگزاری همایش اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در بیرجند برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این همایش یک روزه قول مساعد داد.
 
* اجرای طرح پیک مهر با هدف ارتقای فرهنگ عمومی
وی از اجرای طرح تحول اجتماعی در استان خبر داد و گفت: 21 برنامه در این طرح پیش‌بینی شده است که 12 برنامه آن به استان‌ها ابلاغ شده و یکی از این برنامه‌ها طرح پیک مهر است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی به اهداف برگزاری این طرح در استان اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این طرح در استان است.
افشاری با اشاره به پیشنهاد اعضای انجمن کتابخانه‌های استان مبنی بر اختصاص اعتباری از محل کشفیات استان به این مجموعه تصریح کرد: ما این پیشنهاد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور می‌دهیم تا از محل درآمدی که استان از این طریق دارد و به حساب مرکز واریز می‌شود، اعتباری برای کتابخانه‌های استان اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول