اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل:

عظمت زن به حجاب است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: نگاه با عظمت و تکریم‌گونه به زن در سایه حفظ حریم و حجاب است نه دوری از ارزش‌ها و خواسته‌های فطری.

عظمت زن به حجاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زینب محرمی عصر امروز در همایش نقش حجاب و عفاف در عظمت زن مسلمان در پارس‌آباد اظهار داشت: نگاه دین اسلام به زن نه به عنوان موجودی عادی بلکه قابل احترام، تکریم و با عظمت است که همه آنها برگرفته از اندیشه متعالی حفظ حدود، حجاب و عفاف است که زن مسلمان در پاسداشت آن مقید به احکام و حدود اسلامی است.
وی بزرگ‌ترین شأن و عظمت اسلام به زنان را مربوط به حفظ حقوق آنها در نظام اجتماعی و خانوادگی اعلام کرد و افزود: اگر زن بتواند حریم خود را که همان رعایت شعائر اسلامی و ارزش‌های دینی است، حفظ کند به یقین جامعه و افراد آن نیز نسبت به این مقام تعظیم و تکریم کرده و آن را بزرگ می‌شمارند.
محرمی با بیان اینکه خداوند متعال عظمت و بزرگی جایگاه زن را هم‌ردیف خانه کعبه یاد کرده است، تصریح کرد: خداوند متعال در کلام نورانی خود به صراحت اعلام کرده است که جایگاه زن در اسلام به مانند خانه امن الهی است که گرداگرد آن پوشش سیاهی است تا این مکان از گزند افراد نامحرم در امان مانده و حفظ شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: تا زمانی که زن مسلمان و دارای اصول و اعتقاد حجاب و عفاف خود را حفظ کند دیگر افراد جامعه نیز عظمت و شوکت او را نگه می‌دارند اما کوچک‌ترین بدحجابی و در معرض نمایش قرار دادن اعضایی از بدن در دید نامحرمان می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به جایگاه با اصالت زنان ما وارد کند.
وی با نام بردن از بزرگ زنان تاریخ اسلام همچون حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان پرورش‌یافتگان دامن رسالت و امامت اضافه کرد: اگر به زندگی این بزرگان نگاه کنیم ساده‌زیستی و حفظ حریم و حدود در همه ابعاد موج می‌زند در حالی که تمام تلاش‌ها و هجمه‌ها صورت گرفته است تا پرده از گستره حجاب زنان باز شود.
به گزارش فارس،‌ این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با بیان اینکه عامل اصلی سقوط نظام خانواده در غرب بی‌هویت ساختن زن و سقوط ارزش‌های واقعی است، ادامه داد: تا زمانی که زنان به عنوان ابزار دم دست مردان ملعبه هرزه‌گری‌ها و شهوت‌رانی مردان قرار گیرند، نباید انتظار داشت که نظام مستحکم اجتماعی را در غرب شاهد باشیم.
محرمی چهره معنوی زن را در حفظ حجاب و عفاف دانست و گفت:‌ تمام مخالفان این اصل مستحکم در طول تاریخ ذلیل و خوار شدند و هرگز نتوانستند به اهداف شوم خود در منزوی کردن زنان جامعه اسلامی موفق شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول