اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز تحقیقات ریحانة‌النبی

«گام به گام تا انتخاب حجاب» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «گام به گام تا انتخاب حجاب» از سوی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانةالنبی منتشر شد.

«گام به گام تا انتخاب حجاب» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «گام به گام تا انتخاب حجاب» دارای 30 فصل اصلی است که خدای صدف‌آفرین، مسابقه عکاسی، گناه مشترک، نقشی برای یک دختر مسلمان، حقوق دیگران، نشانه‌ها و نمادها، پرسه در اطراف پرتگاه، بی‌تفاوتی و ارزش انسان از جمله گام‌های مطرح در این کتاب است.
منشأ یک عادت خوب یا بد، زیبا نشان دادن زشتی‌ها، تابلوهای راهنما و قانون‌های الهی، کنجکاوی، غفلت و یادآوری، الگوها و سرمشق‌ها، لذت سختی، وضعیت حجاب در جهان، پوشانیدن عیب یا زیبایی و رابطه حجاب با درس خواندن از دیگر بخش‌های این کتاب است.
در مقدمه این کتاب آمده است: به گواهی تاریخ و بر اساس آنچه در آموزه‌های آسمانی مشهود است عفاف و حیا ریشه در فطرت پاک انسانی دارد آنگونه که می‌توان گفت تقریبا در تمام ادیان و مکاتب نسبت به رعایت این امر سفارش شده است.
در بخشی دیگر از مقدمه خاطر نشان شده است: شریعت مقدس اسلام نیز به عنوان برترین مکتب آسمانی که از سرچشمه وحی الهی نشأت گرفته نسبت به حفظ عفاف و حیا و بارزترین جلوه والای آن یعنی حجاب تاکید فرموده است.
در بخش رابطه حجاب و درس خواندن آمده است: دختری که بی‌حجابی را انتخاب می‌کند، سبب مشغول شدن ذهن خود به جذابیت‌های کاذب خویش می‌شود و ذهنش برای مطالعه، رشد و موفقیت آماده نیست زیرا تمرکز لازم برای درس خواندن ندارد.
در این کتاب با اشاره به جداسازی مدارس دخترانه و پسرانه در آمریکا تصریح شده است: تعداد مدارس ویژه دختران و پسران، از سه مدرسه در کل کشور آمریکا در سال 1995 میلادی به 241 مدرسه در حال حاضر رسیده است.
در بخش قوی‌ترین آنتی‌ویروس این کتاب نیز تصریح شده است: وقتی کامپیوتر ویروسی می‌شود، سرعت سیستم کند شده و کاری که دو ثانیه وقت لازم دارد چند دقیقه طول می‌کشد و ممکن است انسانی سالم و سرحال و بانشاط به محض ورود یک ویروس پیچیده گناه ساقط شود.
در بخش حجاب مردان گفته شده است: دین اسلام برای مردان هم داشتن حجاب و پوشش مناسب را لازم کرده است، هم نماز و هم در غیر نماز؛ فقط تفاوت این است که میزان و نوع پوشش مردان با زنان متفاوت است.
کتاب «گام به گام تا انتخاب حجاب» تالیف مهدی اسماعیلی سادیانی است که با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت هزار و 800 تومان منتشر شده است.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول